(dit kwam nl. regelmatig voor). Hij heeft nu mooie hoeven en er zit geen haakje of raggeltje aan; terwijl hij met ijzers echt brokkelvoeten had. Kortom, ik wil het het liefst zo houden. Probleem is wel dat hij gevoelige zolen heeft. Op een paar plekken merk je dat het veert als je erop duwt. Volgens de smid zijn zijn zolen dus erg dun. Hij denkt dat dit niet beter wordt; een andere smid verwacht dat het nog wel wat dikker kan worden. Dus ervaringen op dit gebied zijn ook welkom! Hij heeft vrij platte voeten; dit is overigens al een stuk verbeterd sinds hij blootvoets staat. Met ijzers leek het wel of alleen de teen groeide en stond hij na 4 weken al echt plat. Hij had toen ook duidelijk ondergeschoven versenen (als de ijzers eraf gehaald waren, zag je dat ze omgekruld waren). Dat proces heeft zich al aardig hersteld.
Ik wil in het voorjaar/zomer toch wat meer buitenrijden en ben me daarom aan het oriënteren in hoefschoenen. Hebben jullie een idee welk merk schoenen het meest geschikt is voor platte voeten en lage versenen? Lees nu wel eens dat bij sommige merken de schoenen snel schuren op de hoefballen (dat lijkt mij in zijn geval niet handig).
Bedankt voor de tips!
Kyona