Goudkleurige bitten / beugels / gespjes ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Goudkleurige bitten / beugels / gespjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 12:05

Ik ben zelf een grote fan van goudkleurig metaalwerk zoals stijgbeugels , gespjes enzo van hoofdstellen en zadels , en bitten.

Helaas valt me op dat de goudkleurige metalen zo snel lelijk worden... ze worden dof / verkleuren / krassen / slaan groenig uit ..... terwijl RVS gewoon mooi blijft.

Wat is jullie ervaring met goudkleurige metalen paarden dingen ?

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:17

Ik heb die ervaring ook helaas. Je zou het wel met een speciaal poetsmiddeltje kunnen proberen voor koper etc. Je moet er dan wel voor zorgen dat dit niet in de mond van het paard komt etc. Het bit kan dus niet. Succes

luf_horses

Re: Goudkleurige bitten / beugels / gespjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:20

idd ik heb een goldline hoofdstel(ook nog eentje te koop) en ik smeer er koperpoets op en dat werkt prima.

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:35

Als je echt messing hebt dan krijg je het niet. Ik heb ook slechte ervaring met Imperial Riding, die wordt inderdaad lelijk.
Ik heb voor mijn stang en trens hoofdstel bitten gekocht van Ainsley, die blijven super mooi! En ze zijn niet zo duur als Sprenger Aurigan.
En cyprium van Horselover wordt ook lelijk (wordt grijs).
Van Sprenger kun je ook stijgbeugels kopen die wel mooi blijven, kijk maar eens op hun website (sporen trouwens ook).

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:41

Ik heb ook alles in het goud.
Beugels van onbekend merk, cyprium-bit van Horselover en sporen ook van onbekend merk. Inderdaad verkleurden deze allemaal. Maar.... Heb sinds kort Never Dull koperpoets ontdekt. Het heeft wat tijd gekost, maar mijn spullen zijn weer als nieuw.
Afbeelding

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:38

echt koper verkleurd
aurogan kaugan ed blijft veeeel langer mooi!

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 13:55

Jeps , Never Dull werkt inderdaad erg goed , en combinatie metalen blijven ook wat langer mooi misschien...maar worden na een tijdje toch ook steeds doffer en donkerder.

Echt messing weet ik eigenlijk niet wat dat doet

RUBYWHITE

Re: Goudkleurige bitten / beugels / gespjes ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:52

Ik heb ook de kieffer goldline hoofdstellen, koperkleurige bitten en beugels. Maar dit is Aurigan-koperkleur. Onderhoudsvrij, blijft mooi en je hoeft t niet te behandelen. Mijn zadelmaker rade mij destijds echt koper af, koper staat bekend als zacht metaal en kan vervormen/breken.