manege paard hoe duur (ongeveer)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_mistique_

manege paard hoe duur (ongeveer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:29

Hallo,

Ik vroeg mij af hoe duur een gemiddel manege paard tussen 12 en 16 jaar kost.
Die vrijwel alles kan en braaf is.
Dressuur paard van ongeveer 1.70 (ras onbekend bij mij)

Iemand een idee?

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:37

wat heeft het dier tot nu toe bereikt, papieren, uiterlijk etc?
probleem is de leeftijd, die zal de prijs flink omlaag drukken ( of juist gunstig voor je )

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:45

lowara schreef:
wat heeft het dier tot nu toe bereikt, papieren, uiterlijk etc?
probleem is de leeftijd, die zal de prijs flink omlaag drukken ( of juist gunstig voor je )

paardje zelf heeft geloof ik niet zoveel bereikt.
wel onderlinge wedstrijd gereden op manege.
super braaf met buitenritten, binnen ook, geen stalgebreken, lief met opzadelen leeftijd weet ik niet precies geloof dat ze 14 was ?
papieren zal ze vast wel hebben omdat, ze op de manege staat.
is een mooi paardje om te zien, geen enkel idee wat voor ras. ongeveer 1.70 hoog, aantal keer kreupel geweest (paar maanden)

Volgens mij kan ze wel of M dressuur lopen (3de niveau voor z toch? zelf geen verstand van maar wil haar voor mn opleiding gaan gebruiken)

Hoop dat de prijs doro leeftijd gunstig is mag haar kopen als ze niet duurder is dan 4.000 euro en ik aangenomen word op paardenopleiding
Laatst bijgewerkt door _mistique_ op 10-03-06 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:46

met alleen deze info kan ik geen schatting maken hoor

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:46

Oliviaatje schreef:
met alleen deze info kan ik geen schatting maken hoor

Da's jammer

Wat moet je ongeveer weten dan ?

Dacht dat je aan de leeftijd en wat ze allemaal kan wel een schatting kon maken ongeveer.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:01

Is ze klinisch en rontgenologisch goedgekeurd?

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 00:06

Blue_Star schreef:
Is ze klinisch en rontgenologisch goedgekeurd?

Geen idee
Weet niet eens wat het is

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 10:28

4000 euro zou ik nooit neer tellen voor een manegepaard, alhoewel, ligt er ook weer aan hoe lang die in de manege heeft gelopen, sommigen lopen er bijv maar een maand.

willem heb ik op zijn 16e ook van eenmanege gekocht. hij kon nix, niet eens nageeflijk lopen, veel zadelproblemen gehad(heb hem eerst geleased) maar had goed papier en hij kwam indirect van een handelaar, dus ik heb de jackpot betaald. (2500 euro)

maar willem is dat 1000 keer waard geweest, maar toch, zoals in mijn geval, het is wat de gek ervoor geeft

floorlayka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:01

Okee. Een 14 jarige merrie die oefeningen kan tot ongeveer M niveau. Braaf op stal, maakt nette sprong en super lief op buitenritten. Natuurlijk kan het een nadeel zijn dat ze van een manege is maar ook een voordeel want dan is ze het wel gewend. Ik denk zoiets van 2750 met alle spullen?

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:07

een manege paard kost niet zoveel, de meeste manegepaarden worden zo rond de 1000 a 1500 gekocht. De enige eisen aan een manegepaard zijn is dat ze braaf zijn en in de lessen kunnen lopen.

Prrrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:10

Princess schreef:
De enige eisen aan een manegepaard zijn is dat ze braaf zijn en in de lessen kunnen lopen.

Dat lijkt me afhankelijk van de manege. Er zijn ook maneges die willen dat ze in de sport gelopen hebben. En ze willen denk ik ook graag wat robuustere modellen willen...

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:34

ja dat klopt daar heb je gelijk in, maar dit zijn dan vaak paarden die in de sport hebben gelopen en al wat ouder zijn en meestal niet helemaal gezond meer zijn. Sommige maneges geven wel iets meer uit, maar veel meer dan zo'n 2000/2500 zal het echt niet zijn hoor!
Een paard verminderd namelijk in waarde op een manege, ze zullen nooit meer waard worden, dus ze zullen ook echt niet zomaar een heel duur paard gaan kopen, zonde zou dat ook zijn want een paard met kwaliteit zal in de manege nooit tot zijn recht komen. Oude wedstrijdpaarden kom je wel regelmatig tegen in de manege maar dit zijn vaak nog wel fijne leerpaarden die voor de sport niet meer goed genoeg zijn.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:56

aan die 4000 euro moet je echt meer dan genoeg hebben hoor !
ik zou haar wel laten keuren in ieder geval!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 12:58

ik denk 1500-2000 euro

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:17

Ik vraag me af of je aan zo'n paardje nog wel wat hebt voor je opleiding, meestal zijn die niet gezond genoeg meer om mee te nemen voor je opleiding. Maar ik schat rond de 2000 a 2500 Euro. Voor een manegepaard durven ze op de manege vaak nog best wat te vragen. Zeker laten keuren!

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:40

1000

Ididit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:25

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik als ik jou was me eerst eens zou gaan verdiepen in wat je allemaal moet doen bij de aanschaf van een paard en een zeer ervaren iemand meenemen. Niet gemeen bedoeld, maar het klinkt alsof je er zelf echt geen verstand van hebt.

Verder zeg ik paardje laten keuren, je moet toch weten of ze helemaal gezond is... Even duidelijke navraag doen over het paard ("ongeveer" 14 daar heb je niet zo veel aan, en een paard heeft geen papieren omdat het op een manege staat, dat heeft te maken met de ouders.. ) wat betreft leeftijd, papieren en niveau wat het paardje gelopen heeft.

Is het trouwens een merrie? (daar ga ik even vanuit omdat je steeds ze zegt...) daar kunnen ze wel iets meer voor vragen ALS ze papieren heeft, omdat je met een merrie nog zou kunnen fokken.
Over de prijs durf ik niet echt iets te zeggen... succes!

_mistique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 14:46

Ididit schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik als ik jou was me eerst eens zou gaan verdiepen in wat je allemaal moet doen bij de aanschaf van een paard en een zeer ervaren iemand meenemen. Niet gemeen bedoeld, maar het klinkt alsof je er zelf echt geen verstand van hebt.

Verder zeg ik paardje laten keuren, je moet toch weten of ze helemaal gezond is... Even duidelijke navraag doen over het paard ("ongeveer" 14 daar heb je niet zo veel aan, en een paard heeft geen papieren omdat het op een manege staat, dat heeft te maken met de ouders.. ) wat betreft leeftijd, papieren en niveau wat het paardje gelopen heeft.

Is het trouwens een merrie? (daar ga ik even vanuit omdat je steeds ze zegt...) daar kunnen ze wel iets meer voor vragen ALS ze papieren heeft, omdat je met een merrie nog zou kunnen fokken.
Over de prijs durf ik niet echt iets te zeggen... succes!

Heb er idd niet veel verstand van
Maar hoe kan ik een paardje laten keuren?
En het is idd een merrie

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:29

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen manegepaarden, maar ik denk dat je voor 4000 euro wel aardig wat keuze hebt hoor. Opzich is het misschien best slim, hij is al wat ouder en heeft manege-ervaring, en je kunt er dus veel van leren. Wat betreft de prijs, ik denk dat je dat beter aan iemand kunt overlaten die daar echt verstand van heeft en hem in het echt gezien heeft. Maar voor een paard die in een manege heeft meegelopen, en toch al wat ouder is, zou ik denk ik maximaal rond de 2000 euro geven. Maar dat ligt natuurlijk ook aan zijn afstamming, of hij goedgekeurd is, en wat voor ervaring hij heeft.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:14

Toen onze manege wegging, waren de meeste paarden te koop voor €1300 en de wat 'betere' (hoe zeg je dat) en jongere enzo voor 2500 geloof ik.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:50

Misschien wil de manege het paard niet verkopen....

Waarom gissen en niet gewoon vragen?

Als het paard goed is voor de manege én ze 'm wel willen verkopen, gaan ze er te veel geld voor vragen....
Het is namelijk niet zo makkelijk om een zeer goed manege paard te hebben.
Als ze(?) leuke papieren heeft voor de fok, dan is dat ook weer een pluspuntje...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:55

gekke_koei schreef:
4000 euro zou ik nooit neer tellen voor een manegepaard, alhoewel, ligt er ook weer aan hoe lang die in de manege heeft gelopen, sommigen lopen er bijv maar een maand.

willem heb ik op zijn 16e ook van eenmanege gekocht. hij kon nix, niet eens nageeflijk lopen, veel zadelproblemen gehad(heb hem eerst geleased) maar had goed papier en hij kwam indirect van een handelaar, dus ik heb de jackpot betaald. (2500 euro)

maar willem is dat 1000 keer waard geweest, maar toch, zoals in mijn geval, het is wat de gek ervoor geeft

Wauw das idd een hoop geld. Beetje manege paard tussen de 12-17 jaar levert zo`n 750-900euro op.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:59

Citaat:
Wauw das idd een hoop geld. Beetje manege paard tussen de 12-17 jaar levert zo`n 750-900euro op.

Dat hangt erg van de manege af hoor....
Ik vind die prijs wel erg optimistisch.
Er zijn zat goeie maneges met redelijke paarden die meer waard zijn...

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:07

Zou tot 2000 gaan. Je schrijft dat het paard een paar keer een paar maanden kreupel is geweest. Dit kan een risico betekenen en is dan niet handig als je met je opleiding bezig bent! Ik zou sowieso eens verder om je heen kijken; er zijn genoeg paarden te koop voor max 4000 euro. Zag er bijv. pas nog een paar op marktplaats waarbij stond dat ze de opleiding Deurne met goed gevolg doorlopen hadden. Dat zou wellicht iets kunnen zijn!
En ja, altijd goed laten keuren!

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 18:22

Ben het met superwoman eens, je hebt er paarden tussen zitten die eigenlijk alleen nog goed zijn voor op de wei of als gezelschap oid, maar er zitten vaak ook nog prima paardjes tussen hoor! Dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de manege, maar niet elke manege is zoals de meeste mensen denken hoor, er wordt vaak erg snel geoordeelt, dat vind ik jammer. Maargoed, ik ben het toch wel een beetje met 'RUBYWHITE' eens, naarmate een paard ouder wordt, wordt hij vaak minder waard, en manegepaarden kosten meestal al niet de hoofdprijs...