Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) lowara schreef:wat heeft het dier tot nu toe bereikt, papieren, uiterlijk etc?
probleem is de leeftijd, die zal de prijs flink omlaag drukken ( of juist gunstig voor je)
mag haar kopen als ze niet duurder is dan 4.000 euro en ik aangenomen word op paardenopleiding
Oliviaatje schreef:met alleen deze info kan ik geen schatting maken hoor

Blue_Star schreef:Is ze klinisch en rontgenologisch goedgekeurd?

Princess schreef:De enige eisen aan een manegepaard zijn is dat ze braaf zijn en in de lessen kunnen lopen.

succes! Ididit schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik als ik jou was me eerst eens zou gaan verdiepen in wat je allemaal moet doen bij de aanschaf van een paard en een zeer ervaren iemand meenemen. Niet gemeen bedoeld, maar het klinkt alsof je er zelf echt geen verstand van hebt.
Verder zeg ik paardje laten keuren, je moet toch weten of ze helemaal gezond is... Even duidelijke navraag doen over het paard ("ongeveer" 14 daar heb je niet zo veel aan, en een paard heeft geen papieren omdat het op een manege staat, dat heeft te maken met de ouders.. ) wat betreft leeftijd, papieren en niveau wat het paardje gelopen heeft.
Is het trouwens een merrie? (daar ga ik even vanuit omdat je steeds ze zegt...) daar kunnen ze wel iets meer voor vragen ALS ze papieren heeft, omdat je met een merrie nog zou kunnen fokken.
Over de prijs durf ik niet echt iets te zeggen...succes!
Opzich is het misschien best slim, hij is al wat ouder en heeft manege-ervaring, en je kunt er dus veel van leren. Wat betreft de prijs, ik denk dat je dat beter aan iemand kunt overlaten die daar echt verstand van heeft en hem in het echt gezien heeft. Maar voor een paard die in een manege heeft meegelopen, en toch al wat ouder is, zou ik denk ik maximaal rond de 2000 euro geven. Maar dat ligt natuurlijk ook aan zijn afstamming, of hij goedgekeurd is, en wat voor ervaring hij heeft.
gekke_koei schreef:4000 euro zou ik nooit neer tellen voor een manegepaard, alhoewel, ligt er ook weer aan hoe lang die in de manege heeft gelopen, sommigen lopen er bijv maar een maand.
willem heb ik op zijn 16e ook van eenmanege gekocht. hij kon nix, niet eens nageeflijk lopen, veel zadelproblemen gehad(heb hem eerst geleased) maar had goed papier en hij kwam indirect van een handelaar, dus ik heb de jackpot betaald. (2500 euro)
maar willem is dat 1000 keer waard geweest, maar toch, zoals in mijn geval, het is wat de gek ervoor geeft
Citaat:Wauw das idd een hoop geld. Beetje manege paard tussen de 12-17 jaar levert zo`n 750-900euro op.

Dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de manege, maar niet elke manege is zoals de meeste mensen denken hoor, er wordt vaak erg snel geoordeelt, dat vind ik jammer.
Maargoed, ik ben het toch wel een beetje met 'RUBYWHITE' eens, naarmate een paard ouder wordt, wordt hij vaak minder waard, en manegepaarden kosten meestal al niet de hoofdprijs...