Willen de bokkers er even naar kijken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Willen de bokkers er even naar kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:00

Bij ons ( Woplala en Charadelover ) vlakbij staat een super schattig shetje! Maar we vinden haar een beetje zielig.. ze staat in een mooi warm stalletje ( maar staat wel de hele dag binnen) ze is niet echt vermagerd ofzo( ruggengraat steekt wel wat raar omhoog) , maar toch is er wat met het beestje. Ze staat de hele dag met haar voeten te soppen op een bodem die al een paar weken niet is uitgemest, heeft vieze voeremmers, altijd amper drinken ( gaan regelmatig even kijken) of er zit een laag vieze drek in! Het is een schat van een beest. Gisteren zijn we weer even langs geweest, en omdat de camera toch mee was, hebben we meteen wat plaatjes geschoten van hoe het er uitzag!

*** Foto's van andermans paard mogen niet op Bokt gezet worden, die zijn dan ook verwijderd.***

Wat vind bokt ervan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-06 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's verwijderd.

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:04

ziet er inderdaad niet echt fijn uit voor het beestje, zo een stal!

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:06

Zit er niet echt goed uit, kan je er niks van zeggen tegen de eigenaar ? Tis trouwens wel een schattig diertje
Laatst bijgewerkt door Marijkjuh op 10-03-06 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:07

lijkt me een kleine stal , foto kan vertekenen , maar zeker als het de gehele dagbinnen staat wat eigenlijk onzin is met dit weer zeker voor een shet

de magerte of dikte kan je met de wintervacht niks van zeggen

sommige shetten hebben idd ene ruggegraat die er op ligt en een smalle schoft , ze zijn niet allemaal tonnetje rond en overvoerd
of rond gebouwd

Francien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:08

Marijkjuh schreef:
Zit er niet echt goed uit, kan je er niks van zeggen tegen de eigenaar ? Tis trouwens wel een schattig diertje

Ja idd. Echt zielig. Echt vies die stal en geen water. Anders misschien de DB bellen?

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:14

die stal is wel heel vies...als jullie weten van wie de shet is kunnen jullie misschien vragen of jullie hem mogen verzorgen. dan kunnen jullie de stal bijhouden en kan ie lekker naar buiten wandelen met hem.
verder vind ik de shet er wel goed uitzien, lief beessie zo te zien !

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:17

Er lijkt wel redelijk schoon zaagsel bij te liggen, er kijkt dus wel iemand naar om, misschien gaat de stal toevallig vandaag weer uitgemest worden?
Als hij/zij de hele dag op stal staat en dus wat rondjes sjokt in de sla ligt er in het middel al gauw niks meer (dat hebben mijn vz paardjes ook) die staan met deze blubberbende ook voornamelijk op stal.
Is er een weide bij of alleen een stal? Misschien loopt deze pony enkele uren per dag buiten als jullie net toevallig even niet kijken (naar school, bij vrienden, op de manege (ik noem maar wat))

Ach en misschien istie ook wel verwaarloosd, maar ik zou eerste de eigenaar aanspreken en niet meteen bij de DB aankloppen, die mensen hebben wel betere dingen te doen.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:18

sunt... tis een leuk beesie.
kun je het niet op een vriendelijke manier aankaarten bij de eigenaar dat hij het inziet? als je boos overkomt word die ook alleen maar kwaad..

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:34

Ik ga met Qimm mee. Ik zou er wel iets mee doen, maar meteen de DB bellen is een beetje overdreven en die kunnen toch niks doen. Probeer de baas eens te zoeken, en mss kun je voelen of je de ribben kun voelen, want ik vind hem er verder goed uitzien.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:37

Julle kennen de eigenaar? Of zijn jullie op eigen houtje het schuurtje ingedoken.....wel mee uitkijken, niet iedereen is daar van gedient.
Pony op zich ziet er wel goed uit, stalletje idd wat aan de kleine kant maar wellicht heeft de eigenaar een reden om het beestje op te stallen?

ingrid_

Re: Willen de bokkers er even naar kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:45

Citaat:
De voeremmer/drinkemmer wat is het? Het kleine beetje voer wat erin ligt is van ons, we hadden haar iets lekkers gegeven

Heb je met de eigenaar overlegd of je haar bij mag voeren? Als dat niet zo is zou ik daar zeker mee oppassen! Zo op de foto's ziet de pony er helemaal niet ondervoed uit. Het is vast heel goed bedoeld van jullie, maar met het bijvoeren van paarden zonder dat de eigenaar dat weet/er rekening mee kan houden, kan je veel ellende veroorzaken!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:47

Wil je aub die shet niet voer gaan geven? Weet jij wat hij verder te eten krijgt? Weet je of hij gevoelig is voor hoefbevangenheid? Straks heb je het beestje ziek met al je goede bedoelingen!
Als je denkt dat de shet niet goed verzorgt wordt, neem eerst eens contact op met de eigenaar en vraag hoe het zit.
Ik zie op de foto een redelijk uitziende shet, met verzorgde hoeven en inderdaad sporen van schoon zaagsel. Er is dus duidelijk wel aandacht voor. Natuurlijk zou ik de shet liever buiten zien, maar misschien is er een goede reden voor dat hij binnen staat.

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 15:55

Natuurlijk hebben we haar niet bijgevoerd, we hebben haar iets lekkers gegeven.
We hebben al eens in stal een briefje opgehangen over verzorgen, maar toen werd ik gebeld door een raar iemand.. ( het klonk iig raar ) en ze vertelde dat ze niet wil dat kinderen poetsen omdat ze bang is dat de manen worden afgeknipt maar in ieder geval, inhet gedeelte waar schoon zaagsel bovenop lag, lag eronder ong 10 cm met natte drek..

We hebben er ook al aangedacht om de DB te bellen.. maar weten eigenlijk nog niet echt wat we moeten gaan doen..

Ps: En er is een modderlandje bij, waar ze in de zomer hele dagen in heeft gestaan.. maar nu is de deur afgesloten met tomaten kistjes, dus kan ze niet naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:02

ik denk dat je je er niet mee moet bemoeien idd, de shet ziet er goed uit en het is zeker link om het beestje, wat jij niet kent, dingen te eten te geven.
het enigste wat je kunt doen is er achter komen waar de eigenaar woont, bel netjes aan en vraag vooral vriendelijk of je mag helpen met verzorgen. ik kan me voorstellen dat ze niet op kinderen zitten te wachten gewapend met scharen, is mij helaas ook eens gebeurd, manen en staart bijna helemaal eraf geknipt, wees vriendelijk, daar bereik je veel mee

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:05

Zelfs als iemand mijn paard zomaar ongevraagd iets lekkers geeft zou ik niet blij zijn! Wel eens gehoord van paarden met een streng dieet/allergie etc?

En het is ook niet erg netjes om zomaar foto's hierneer te zetten.
Ik tem even.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:11

Wie weet staat het diertje wel met een reden op stal en mag hij niet gevoerd worden. Misschien is de pony bijvoorbeeld wel hoefbevangen en staat hij daarom ook op een vochtige bodem. Voeren is dan overigens uit den boze. Niet zo handig dus van jullie.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:17

Jullie bedoelen het goed, maar ik geloof niet dat dit paardje het heel erg slecht heeft, natuurlijk is buiten staan veel leuker, maar misschien istie net hersteld van een flinke mok ofzo. Er zijn te veel dingen die jullie niet (kunnen) weten. Als dit nou een uitgemergelde pony was in een stal zonder ook maar enige bodembedekking en uitwendige wonden, ja dan kan de DB er wat mee...
Ik zou het mooi laten rusten.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:22

Jeetje, sorry hoor, maar hoe Penny!

Foto's plaatsen van paardje van iemand anders mag niet zomaar, daarbij suggereren dat het diertje verwaarloosd wordt is al helemaal niet netjes. Mss staat hij met een rede binnen, mag hij niets te knabbelen (mijn paard mag ook niets van anderen) en moest zijn stalletje die dag gedaan worden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:42

volgens mij zie ik zelfs nog schoon zaagsel in die stal!

als een dier op een klein laagje zaagsel staat is dat binnen 2 dagen nat, je moet mijn pony es zien als ik die 3 dagen niet uitmest

de mijne krijgt ook water uit een emmer, en die is steevast elke morgen schoon leeg, dus ja als je dan komt en je ziet steeds dat die emmer leeg is?

niks mis met dit dier hoor, volgens mij nog jong en daardoor wat overbouwd( vandaar dat die kont wat omhoog steekt)

t ziet er picobello uit.
en inderdaad stel dat t dier tegen hoefbevangen aanzit en jullie geven hem van alles lekkers?

zoek de eigenaar maar es op

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 19:05

Qimm schreef:
Jullie bedoelen het goed, maar ik geloof niet dat dit paardje het heel erg slecht heeft, natuurlijk is buiten staan veel leuker, maar misschien istie net hersteld van een flinke mok ofzo. Er zijn te veel dingen die jullie niet (kunnen) weten. Als dit nou een uitgemergelde pony was in een stal zonder ook maar enige bodembedekking en uitwendige wonden, ja dan kan de DB er wat mee...
Ik zou het mooi laten rusten.

Een pony met mok hoeft zowiezo niet op een natte bodem te staan, dus dan zou het alsnog zielig zijn!

Maar mensen, misschien klonk dit ook wel penny, maar we hebben dit met goede bedoelingen geplaatst, waarom denk je anders dat we eerst de meningen van anderen vragen voordat we iets gaan doen?

en ja, je ziet een paar cm schoon zaagsel, maar dat is dan ook alles, er lag 10 cm natte vieze drek de pony staat te soppen in haar stal!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:10

Zoals ik al eerder zei, wie weet is de pony wel hoefbevangen?

Edit: Ik snap dat jullie het goed bedoelden, maar soms zijn de dingen gewoon niet zoals ze lijken.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:26

Ik vind het onbeschoft om bij een andermans pony in de stal te komen, foto's te maken en die dan ook nog op internet te plaatsen

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:31

Het is natuurlijk wel hartstikke goed bedoeld allemaal, dat moeten jullie niet vergeten he. Het is inderdaad niet netjes om foto's zonder toestemming te plaatsen, maar ik denk dat ze het met de beste bedoelingen hebben gedaan. Bovendien komen ze hier toch eerst om raad vragen....

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:34

Zou je er ook zo over denken als het jouw pony was?
Ze hadden het ook kunnen vragen zonder de foto's erbij te plaatsen.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:36

Ze ziet er niet echt goed uit, die stal ook niet!! Je kunt er misschien langs gaan en er wat van zeggen, of als je toch een verzorgpony zoekt?