Kavalkade Safety BA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Kavalkade Safety BA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:09

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar helaas niets kunnen vinden:
Wie heeft er ervaring met de Kavalkade Safety BA, de zogenaamde hoefballenbeschermer? Het zou er ook voor zorgen dat het paard minder snel zijn voorijzers aftrapt.
Ze zijn vrij duur in aanschaf (96 euro per 2 bij Ooteman), zou eerst graag willen weten wat jullie ervaringen er mee zijn.
De generaal trapt zijn voorijzers er vrij snel af en de takken van de ijzers kunnen niet korter, ze zijn op hun kortst. Heb de smid dit ook al voorgelegd, hem leek het een goed idee om het eens te proberen. Maar, zoals gezegd, vind ik het nogal duur om 'even uit te proberen'.
Graag jullie ervaringen!
De groeten

_Merato_

Re: Kavalkade Safety BA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 14:39

Helemaal niemand?

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:54

Heb er best wel al veel verkocht... Inderdaad voor paarden die nogal snel hun voorijzers los- of eraf trappen. Werkt niet bij Eggbars omdat de metalen lip van de SafetyBA tussen de takken van het hoefijzer moet zitten.

PatsyDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:34

Ai ai, toch oppassen ermee, ongeveer 2 jaar terug kocht ik die ook omdat mijn paard heel makkelijk zijn voorijzers er af trok op de wei. Dus dacht ik een prima oplossing gevonden te hebben.
Resultaat na al zijn gekkigheid kwam het onderste metaal driehoekige gedeelte of lip vast te zitten in zijn straal. Dit maakte daar een groot gat en veroorzaakte maandenlang onstekingen en was heel moelijk te genezen.
Ik denk dat ze prima zijn voor het rijden, springen en dergelijke, maar alsjeblief niet mee op de wei.
Mijn DA zij dat ik geluk had dat het niet dieper in zijn straal gedrongen was anders had het misschien wel zijn hoefbeen geraakt en dan was het pas echt erg geweest.

Ik kan er dus niet met veel lof over spreken. Ik vond ze aldoende gevaarlijk!

Groetjes, Patsy.

Leone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:29

PatsyDB schreef:
Ai ai, toch oppassen ermee, ongeveer 2 jaar terug kocht ik die ook omdat mijn paard heel makkelijk zijn voorijzers er af trok op de wei. Dus dacht ik een prima oplossing gevonden te hebben.
Resultaat na al zijn gekkigheid kwam het onderste metaal driehoekige gedeelte of lip vast te zitten in zijn straal. Dit maakte daar een groot gat en veroorzaakte maandenlang onstekingen en was heel moelijk te genezen.
Ik denk dat ze prima zijn voor het rijden, springen en dergelijke, maar alsjeblief niet mee op de wei.
Mijn DA zij dat ik geluk had dat het niet dieper in zijn straal gedrongen was anders had het misschien wel zijn hoefbeen geraakt en dan was het pas echt erg geweest.

Ik kan er dus niet met veel lof over spreken. Ik vond ze aldoende gevaarlijk!

Groetjes, Patsy.

Dit heb ik vaker gehoord en ze daarom zelf niet gekocht

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:00

Het aantikken van de voorbenen wordt meestal veroorzaakt doordat de voorbenen langzamer afwikkelen dan de achterbenen. Als je de toon van de voorhoeven iets korter houdt wikkelen de voorbenen sneller af en ben je meestal van het probleem af.
Hij bij mijn paard heel goed geholpen