Door omstandigheden heb ik al drie verschillende hoefsmeden gehad voor mijn paardje. De reden van wisseling is , omdat de een zijn afspraken niet nakwam en de andere een wachttijd van 4 weken heeft. De eerste was een traditionele hoefsmid zeg maar, de tweede een natuurlijke bekapper en nu weer de traditionele zeg maar. Na mijn weten hebben ze het alle drie goed gedaan, want mijn paard liep goed en heeft geen pijn, want dat vindt ik toch het belangrijkst
Echter hebben ze allemaal op een ander manier bekapt, de een kapte ook een beetje de verzenen weg om haar recht te laten staan (1x) , de andere haalt de steunsels weg de andere vijlt alles alleen bij, weer de andere maakt de onder kant van de hoef helemaal glad en de straal bewerkt ie en vijlt bij. Door al die diverse manieren ben ik gaan denken van wat is nu belangrijk, waar moet je nu eigenlijk op letten? Ik weet wel dat het aller belangrijkste is dat je paard geen pijn heeft en goed loopt. Maar zoals eerder gezegd bij alle drie de manieren deed ze het goed…..Iemand enig idee waar ik op moet letten naast het bovengenoemde?
Alvast bedankt…..het enige wat ik wil is het allerbeste voor mijn paardje