eigen bouw paardentrailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

eigen bouw paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:28

wie heeft er hier een eigen gebouwde trailer?
Wat zijn de mogelijkheden om zelf een trailer te bouwen?
Hoe zit dat met het kenteken?

ikke

Re: eigen bouw paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:54

Poeh, nee ik heb een hoop uitgevreten, maar dit nog niet.
Het enige zinvolle wat ik je kan meegeven is: neem contact op met de RDW. Zij moeten de keuring doen en het kenteken afgeven.
www.rdw.nl

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:04

Denk dat dat erg moeilijk is. De keuring is erg streng, hij moet dan gewoon bij de RWD gekeurd worden en als hij helemaal goed is kan je een kenteken krijgen, maar dit kost ook behoorlijk wat nog, daarom hebben wij er voor gekozen om een oude te kopen en die helemaal op te knappen en om te bouden.

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:08

Poef, wil je daar serieus aan beginnen? Lijkt me eng

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 10:00

tjah ik weet het niet.
Ik heb gewoon heel goedkoop een trailertje nodig, en mijn vriend is wel aardig handig met dat soort dingen
Hij zou er wel een willen opknappen, maar we hebben al wat rondgekeken op internet maar voor de meest grote schroothoop, betaal je nog 150 euro! Dan is ie helemaal verroest, zit er geen houten wanden meer in..........
Daar zaten wij te denken, kunnen we niet zelf een trailer bouwen op een oude aanhangwagen, of van een oud busje.......
Maar hier heeft dus niemand ervaring mee? Of is er misschien iemand die er iets meer van weet, die me verder kan helpen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:27

vincentlover schreef:
tjah ik weet het niet.
Ik heb gewoon heel goedkoop een trailertje nodig, en mijn vriend is wel aardig handig met dat soort dingen
Hij zou er wel een willen opknappen, maar we hebben al wat rondgekeken op internet maar voor de meest grote schroothoop, betaal je nog 150 euro! Dan is ie helemaal verroest, zit er geen houten wanden meer in..........
Daar zaten wij te denken, kunnen we niet zelf een trailer bouwen op een oude aanhangwagen, of van een oud busje.......
Maar hier heeft dus niemand ervaring mee? Of is er misschien iemand die er iets meer van weet, die me verder kan helpen?

Als je zo denkt, kom je niet ver. Als ik een Westfalia van het juiste type zie voor 150 euro, koop ik die ongezien
Een trailer goed opbouwen kost 1000 - 2000 euro, afhankelijk van de staat van het wrak. Dit is dan wel inkl nieuw zinkbad voor het ijzerwerk en nieuwe assen met wielen en banden en alle houtwerk.
Ik heb een oude paardenbus staan, technisch perfect, opbouw slecht. Afgelopen jaar voor ruim 3000 euro aan gedaan (o.a. motorrevisie) Doe een net bod boven dit bedrag en je mag hem komen halen
Ter info: Mercedes Benz L608D, 3490kg leeg, 5600kg toegestane maximale massa. Tweepaards met kleine zadelkamer.
Een bestaande bus ombouwen betekend dat je een goedkeuring voor dierenvervoer moet hebben en een kentekenwijziging moet laten doorvoeren. De vroegere RVV (rijksdienst voor keuring van vee en vlees), ze heten nu anders, doet de veewagenkeuring. Met deze goedkeuring ga je naar de RDW voor een kentekenwijziging, herweging en dus een nieuwe registratie van je auto. Let op de RDW hanteerd een zeker minimaal laadvermogen voordat ze goedkeuring geven, de RVV kijkt hier niet naar! Vraag dus eerst alle regels en voorwaarden op, voordat je gaat kopen en bouwen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:55

tjah ik heb echt geen paar duizend euro.........
wel bedankt voor alle informatie.
wat zouden de kosten ongeveer zijn om zo'n bus om te bouwen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:03

vincentlover schreef:
tjah ik heb echt geen paar duizend euro.........
wel bedankt voor alle informatie.
wat zouden de kosten ongeveer zijn om zo'n bus om te bouwen?

Wat mijn bus of in het algemeen?
Algemeen: Van een paar honderd euro tot enkele 10.000-en, plus aanschaf voertuig.
Mijn bus: nieuwe opbouw (opknappen is niet echt aan de orde, tenzij je zeeeeeeën van tijd hebt)

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:04

Let goed op de bodem

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:07

in het algemeen bedoel ik....
Zou het schelen als we alles zelf zouden doen?
En mag dat wel?
Hoe weet ik welke eisen er aan een trailer worden gesteld?
Het scheelt wel dat mn vriend erg handig is en dat voor mij wil doen (hij knapt zelf auto's op) en zijn vader heeft een vrachtwagenbedrijf en is ook bereid te helpen, dus kennis heben we in huis, nu nog hoe we het allemaal gaan aanpakken.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:23

vincentlover schreef:
in het algemeen bedoel ik....
Zou het schelen als we alles zelf zouden doen?
En mag dat wel?

Beiden JA
vincentlover schreef:
Hoe weet ik welke eisen er aan een trailer worden gesteld?
Het scheelt wel dat mn vriend erg handig is en dat voor mij wil doen (hij knapt zelf auto's op) en zijn vader heeft een vrachtwagenbedrijf en is ook bereid te helpen, dus kennis heben we in huis, nu nog hoe we het allemaal gaan aanpakken.....

De eisen waaraan een veewagen moet voldoen kun je opvragen bij de keuringsinstantie (de vroegere RVV). Daarnaast stelt de RDW mogelijk extra eisen, deze kunnen je dat ook vertellen. Waarschijnlijk weten zij ook wel wie je aan de veterinaire eisen kan helpen.