Pony diarree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Pony diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:24

Hoi Bokkers!

Ik heb een beetje dringend vraagje aan jullie.
Mijn pony heeft sinds dinsdag last van diaree, het is heel lichtbruin, vergeleken met normaal.
Het is een shetlander. Mijn vriendin deed haar gister, en wilde longeren maar ze wilde haast niet werken. Dus heeft ze maar lekker rondgestapt.

Ik ga morgenavond even kijken hoe het is met haar..
Als het nie tminder is, zat ik aan een dieetje te denken, om haar maag weer op zijn rails te krijgen.

Wat raden jullie mij aan?

Ze staat overdag buiten en savonds binnen.

Krijgt 1 handje bix en wat kuil.

Eefke85

Re: Pony diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:15

heb je een nieuwe baal kuil en is daarna de diarree begonnen? dan zou ik als ik jou was overschakelen op hooi, dat kunnen ze meestal wat beter hebben.
Ook kan je een flesje Yakult over de bix gooien en een beetje Norit erbij, dat helpt tegen de diarree, maar probeer eerst uit te zoeken of er iets verandert is dat de diarree kan veroorzaken.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:39

Hoe dun is dun? als het echt vloeibaar is, zou ik het niet te lang aanzien. Ook zou ik er even een thermometer induwen aangezien ze ook niet fit was.
Als het meer prutterig is, dan kan het idd aan de kuil liggen.
Heeft hij ook wat stro om op te knabbelen? Mss is de kuil wel te rijk.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:57

Ik zou het niet te lang afwchten.Diarree is al niet goed maar als de pony ook niet wil werken is hij echt niet lekker.Je kan even de temperatuur opnemen maar ik zou echt niet te lang afwachten.

Paulusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 13:08

Doen jullie dat met een gewone thermometer?
en waar precies?
Misschien vreemde vragen maar wil het wel goed doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:02

temperaturen doe je gewoon bij een paard in z'n anus(in z'n kont dus)

wel een touwtje eraan vastmaken, stel je voor dat ie naar binnen flloept,en nee dat is geen grapje( kan gebeuren, en anders goed vasthouden)

staat je pony op weinig gras? kan namelijk best zijn dat ie teveel zand in de darmen heeft,dan raken ze ook aan de diarree.
geef zowiezo even wat droger voer, liefst een plakje hooi erbij of wat stro inderdaad..

Paulusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 10:47

Bedankt alvast allemaal!
Ben gisteravond nog even geweest, en het vormt wel een ´hoopj4e´ het is niet zo dat het eruit komt spetteren zulle we mar zeggen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 11:06

onze shetlanders krijgen allemaal kuilgras, en zijn ook in de diarree als ze n nieuwe rol hebben..kan niet zoveel kwaad hoor. als je maar zeker weet dat t van t eten komt. wat moeten keoien wel niet? die zijn altijd alleen maar in de schijt!
en geen touwtje aan de thermometer!!! als ie dan idd naar binnen floept (wat echt niet zo snel gebeurd) dan beschadig je alles als je m aan t touwtje terug trekt!

Paulusjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 19:34

Het is gelukkig allemaal goed gekomen, wat betreft de diarree.
Kon vandaag weer redelijk longeren met der, en ze poepte weer normaal en netjes zoals normaal.

Wat ik gedaan heb? Ze heeft afgelopen week wat meer stro te knabbelen gehad en een banaan gegeten (en appeltje ed).
En het mocht helpen !!