Sven002 schreef:Bij mij was vooral het probleem dat er een enorme druk op mijn schouders werd gelegd
Dat heb ik dus precies hetzelfde. Oh, die wint wel weer.. Zou raar zijn als je niet van die mensen wint.. En dan dat paard van je, ja je kan niks anders worden dan 1ste..

christel82 schreef:wat ik altijd doe is 2 dagen van tevoren mijn proef doornemen, ik rijd m dan een keertje gewoon voor het gevoel dat ik weet welke kant ik op moet en niet om alles precies goed te doen. de oefeningen die in de proef staan rijd ik in de weken daarvoor al los van elkaar en die oefen en herhaal ik dan goed.
op de wedstrijddag zelf ben ik met inrijden ook niet proef gericht bezig wel weer de aparte oefeningen even herhalen, maar vooral de overgangen rijd ik veel om rust in mijn lijf en dat van mijn paard te krijgen.
Dit doe ik ook altijd, de proef van buiten kennen, en in de trainingen de proef een paar keer rijden, zodat je hem kent. Bij het inrijden zelf op de wedstrijd rijdt ik eigelijk hetzelfde als in de training en ben ik oook niet bezig met de wedstrijd.. Maar gewoon voordat ik moet opstijgen en als ik de ring in moet.. Niet normaal