paard beter qwa trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

paard beter qwa trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 21:25

sinds mijn paard bij ons thuis staat lijkt ie veel gelukkiger.. hij komt er elke dag uit.. en altijd in de buitenbak en dan staat ie dar een halve dag met andere paarden.. en het is nog maar een week maar hij lijkt veel actiever en tevredender.. hij was eerst ook altidj heel dribbelig en nu stond ie gewoon rustig toen ik haar aan het opzadelen was.. en tijdens het longeren was ze de hele tijd allemaal geluiden aan het maken beetje knor achtig.. en ze showde zichzelf heel erg.. dat doet ze normaal nooit, ze is normaal juist slomig en soms shagarijnig!.. want normaal kwam ze alleen maar uit der stal voor het 'werk'.. ze stond eerst namelijk op een manege waar ze alleen eruit kwam in een binnenbak.. dus de buitenlucht zag ze veel te weinig! zou het denken jullie effect hebben op het rijden ?.. dat door dat ie ontspannen is dat ie juist beter de oefeningen zou kunnen doen? ?

xx lot

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 11:42

niemand?

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:43

Ik denk dat dat er wel mee te maken kan hebben.Maar dat durf ik zo niet te zeggen.In elk geval fijn toch dat je paardje zich beter voelt

Gwenda

Re: paard beter qwa trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:53

Een gelukkig paard zal altijd beter presteren!!!!!!!!!!!!!!!!
En beweging is een "must" voor een paard. Dus hoe meer hij uit z'n stal komt des te losser hij in z'n lichaam zal zijn!
En contact met soortgenoten is ook een echte "must"!
Ik begrijp niets van mensen die hun paard de hele dag opsluiten in de stal, een hokje dat je voor ons zou kunnen vergelijken met het wc-hok.
En dan klagen dat ie deprie lijkt of stijfjes is. En dan moet het paard nog blij zijn ook, dat ie 1 uurtje per dag eruit mag om met zijn mensenbaasje te gaan ploeteren in de bak. Een paard is een kudde dier dus die mag je het contact en het spelen met vriendjes niet ontzeggen. En zeker, buitenlucht en zonlicht is superbelangrijk voor je paard. Spieren blijven soepel, ze worden gelukkiger doordat ze eens lekker onbelast een sprintje kunnen trekken, enz... Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen aan je paard in de wei zetten!
En mensen die klagen over blessures, ik heb nog nooit echt ernstige blessures gehad door het weiland. Als je ze maar elke dag buitenzet. Je moet ze niet 1 keer per week in een zeiknatte drassige wei gooien, dan gaan ze tekeer als beesten en glijden ze onderuit. Maar als ze elke dag de hele dag mogen is er absoluut niets aan de hand. Paarden kunnen heel wat hebben hoor!

Zo, dit is mijn mening....

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 11:58

Ben qua blessures niet met je eens!! Mijn paarden staan elke dag buiten met een waterdichte deken.
Momenteel zit mijn paard vast in de heupen omdat ze onderuit is gegaan in het land, kan al 3 weken niet rijden, moet 31 maart weer met haar naar de fysio

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 12:03

zoiets kan altijd gebeuren met je paard!.. maar mijne kwam gewoon nooit buiten.. en nu loopt ie d hele tijd te knorren.. en is ze heel vrolijk.. en ze was vroeger altidj heel dribbelig.. en nu stat ze meestal gewoon ontspannen om zich heen te kijken.. ze kon ook heel shagarijnig in haar stal zijn sommige dagen.. en nu is dat gewoon over.. ben ik echt blij mee .. en ja ik sotnd op een manege.. en het was net een robot de ene edag liep je paard goed de andere dag niet.. en hij zou later wel weer normaal doen.. springen werd er niet gedaan buitenritten niet.;. njah dat paard was super shagarijnig!

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:11

@ Utrolig
Ja, dat is dan weer enorm balen, wij hebben ook een paard dat dacht dat hij net zohard de bocht door kon als de rest Alleen redde hij dat net niet en ging al spartelend onderuit. Best zileig, maar zag er wel enorm grappig uit. Maar hij had dus ook een geblesseerde heup. Een paar weken rustig aan gedaan en toen was het weer over. Ik heb zoiets, kan gebeuren, dit weegt bij mij nog steeds op tegen het binnenhouden van mijn paarden. Ik sta liever een paar weken naast mijn paard zodat hij geestelijk gezond blijft, dan dat ik hem binnen op stal hou zodat hij zichzelf niet kan blesseren. Dan zul je zien dat ie gaat rollen door de kriebel onder z'n deken en dat ie vast komt te liggen. Dan ben je nog verder van huis. Ik ben gewoon tegen paarden op stal houden overdag. Paarden horen met vriendjes buiten in de wei. Ook als het regent.