Volgende week wordt er eindelijk begonnen met de aanleg van de bak. Omdat we een paard met artrose hebben en een niet zo'n zware bak willen, had ik gekozen voor een megatopbodem. Dat zijn voorgedroogde naaldhoutsnippers. Nu wordt dat toch afgeraden, omdat de bak onderaan een dijk komt te liggen en de houtsnippers zouden teveel water vast houden en dan vrij snel gaan rotten. De bak krijgt wel drainage, maar van een dijk komt altijd meer water af. Nu vraag ik me af of ik toch beter voor kunstvezels kan kiezen. Het nadeel vind ik alleen dat de eventuele afvoer ervan heel duur is. Wie heeft er ervaring met kunststof snippers o.i.d. en wat raden jullie aan? Wat voor toplaag wordt er voor een Agterbergbodem gebruikt?
Weet niet precies wat Agterberg gebruikt, maar het zijn wel superbodems! Er zijn veel 'nepperds' die volgens hetzelfde concept werken en ook goede kwaliteitsbodems aanleggen, scheelt ook weer een hoop in de prijs. Misschien even wat rond googlen?
We hebben al iemand gevonden die de bak gaat aanleggen. Alleen over het bovenste laagje snippers ben ik er nog niet uit. Ik heb al gegoogled, maar al die fabrikanten vinden hun snippers de beste. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van gebruikers ervan. Ik heb wel eens gehoord dat sommige soorten snippers op een gegeven moment een vaste koek gaan vormen, waar geen water meer door kan.