Indra Backpad & Zadelonderlegger Christ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rapiti

Indra Backpad & Zadelonderlegger Christ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:32

Wie kan mij meer vertellen over de Indra Backpad? Eventuele ervaring?

Wie kan mij meer vertellen over de zadelonderleggen Christ? Ervaring?

ik keek naar zadelonderleggers en kwam deze 2 toen tegen. Ben benieuwd.

Alvast bedankt

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:18

lamswollen onderleggers zijn als beste getest van alle onderleggers. Gelpads geven nog héélveel drukpunten. Er heeft een tijd geleden in de Bit een test in gestaan, sinds die tijd zijn ze ook in de mode !

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:40

Ik heb ze beide, maar ben overgaan gegaan op de bontonderlegger, vanwege hetgeen Tickels zegt.

Ik heb echter nooit problemen gehad met de gelpad...

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:03

Ons paard had wel last van harde bultjes op de rug. Dat waren vestopte talgklierbultjes. Die heeft de dierenarts weggespoten maar kwamen steeds weer terug. Toe kwam die test in de Bit, het paard nog een keer laten spuiten en toen de bontonderlegger ertussen en nooit geen probleem meer gehad!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 13:06

Ik heb een christ. In principe niet nodig bij een goed passend zadel. Ik gebruik de christ niet veel meer, maar bij gebruik ligt het op de blote rug. Je kunt er net een niet geheel passend zadel bruikbaar mee houden gedurende een korte periode. Maar het allerbelangrijkste is een goed passend zadel. Heb je een bontdekje nodig omdat het paard gevoelig is, laat dan de zadelmaker er naar kijken.