Rijvereniging; verh. contributie - nieuwe gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melf

Rijvereniging; verh. contributie - nieuwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 16:15

Ik ben al jaren lid van een rijvereniging hier in de buurt. Deze vereniging is verbonden aan een manege. Vroeger volgde ik met mijn paard, welke thuis gestald is, ook lessen op deze manege. Inmiddels is het manegebedrijf omgevormd naar een luxe pensionstalling, waar de 'stalhuurders' 4 x in de week 'manegelessen' krijgen. "Mensen van buiten' zijn niet meer welkom in deze lessen. Ik ben nu dus, min of meer gedwongen, buitenlid van de rijvereniging. Ik kom dus ook eigenlijk nooit meer op de manege / danwel op activiteiten van de vereniging (2x in het jaar help ik als vrijwilliger bij een groot concours, meer niet). Er zijn veel nieuwe leden / stalhuurders gekomen die ik helemaal niet ken.

Nu het volgende: de rijvereniging heeft extra financieen nodig, en wil daarom de contributie verhogen. Tot zo ver; oke. Het voorstel is echter dat de 'binnenleden' € 5.00 extra moeten gaan betalen, en de 'buitenleden' € 15.00 extra. De huidige contributie is € 20.00. Ik voel me als min of meer verplicht buitenlid gewoon gediscrimineerd. Het enige wat ze voor mij hoeven / moeten doen is de administratie rond de startkaart (wat ik overigens liever zelf zou doen, maar dit is nou eenmaal verplicht door de KNHS). Ik heb al jaren een startkaart met hetzelfde paard. In 2004 heb ik ze 1 keer 'lastig' gevallen met een adreswijziging, in 2005 in het geheel niet. Wat vinden jullie hier nu van?

Overigens, is er een vereniging, waar ik geen verplichte bardiensten ect. moet draaien, welke mij wel als lid zou willen opnemen (voor een schappelijke prijs)?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:57

Ik zocht een andere vereniging, belachelijk dat je door de vereniging gedwongen wordt buitenlid te zijn er er nog extra voor moet betalen. Zelf ben ik lid bij een kleine vereniging hier in het dorp, heb verder geen verplichtingen behalve dat we 1x per 2 jaar mee moeten helpen op een kring wedstrijd die we dan organiseren. Dat doe ik door ons weiland beschikbaar te stellen. Al moet ik zeggen dat ik steeds actiever ben binnen de club (activiteiten comissie) samen met mijn vriendin, en het is erg leuk...Kun je misschien niet ergens anders niet lessend lid worden oid?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:15

wat betaal je per jaar? 20 Euro? En wat krijg je daar dan voor? kan je dan in hun bak rijden?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:41

Ik zit bij De Paalhoeve,dat is een vereniging op papier,je moet alles zelf regelen,hun regelen alleen je startkaarten en coupons,maar je hebt ook geen verplichtingen.En het is een stuk goedkoper,dat geld kun je weer uitbesteden aan priveles van iemand,van jouw keuze.

Melf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:43

Voor € 20.00 regelen zij alleen het deel van de KNHS-startkaart welke door een vereniging moet worden 'geregeld'. Startcoupons etc. moet ik zelf regelen (vind ik overigens ook geen probleem om te doen). Verder hebben zij een nieuwsbrief, en een website. En je kan, als je dat wil, deelnemen aan de wedstrijden die zij organiseren, maar dat zijn allemaal opengestelde wedstrijden.

Melf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:44

@ Elisa2: heeft de Paalhoeve een website ofzo?

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:47

Hey Melf, wie ben jij? Misschien ken ik je wel Je hebt het tenminste volgens mij over de reigersburgh Ik doe Wally tegenwoordig..
Moordrecht zitten iig de zuidplasruiters, zou je ook lid van kunnen worden. Volgens mij zitten er nog wel meer hoor, maar dan moet je eventjes kijken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:47

Ik zou gewoon overstappen, zou juist andersom moeten zijn met die verhoging. Rijdende leden kosten toch ook meer, dus dan laat je die toch ook meer betalen... echt vreemd. Je kan je gewoon afmelden toch?? Dan kan je je aanmelden bij een nieuwe club en die startkaart neem je gewoon mee. Je moet alleen nieuwe coupons bestellen van je nieuwe club.

rieraraskie

Re: Rijvereniging; verh. contributie - nieuwe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:49

hai
ik weet denk ik wel een leuke vereniging bij jou in de buurt. vereniging moerveen. in moerkapelle daar zitten nog meer mensen bij die ook uit andere plaatsen komen. ze hebben ook een website. www.moerveen.nl.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:49

Ik zal ff voor je kijken Melf,en anders pm ik je het adres en tel.nr. wel als je dat wilt.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:55

Ik kan niks vinden,als je wilt dan om ik je het adres en tel.nr.