spelletjes met pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

spelletjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:57

hooi

Ik ben op zoek naar spellen die je met je pony kunt doen.
Want ik en een vriendin willen een spelletjesavond organiseren, maar we weten niet wat voor spellen
Het moet wel met de pony zijn, of sommige zonder...
Bijv: met een bekertje water naar de overkant draven, en dan zoveel mogelijk water verzamelen.

Hebben jullie ideeen?

Groetjes, Lotte

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:05

wij deden vroeger ook wel eens zo'n kat en muis spelletje. 1 ruiter (met paard uiteraard ) staan aan de ene kant van de bak. De rest staat aan de andere kant van de bak. Die ene persoon moet naar de overkant van de bak komen zonder dat paard of ruiter word afgetikt.

wat je ook kan doen is een hindernis baantje. een sprongetje en dan door balken die op de grond liggen slalommen met je handen op je rug.
zo kun je nog wel meer dingen verzinnen

Manuella23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:08

Ik weet niet meteen leuke spelletjes maar ik heb in de bib wel eens een boek gevonden met allemaal ponyspelletjes (weet alleen niet meer hoe het noemt)
Typ anders eens in google wat in...

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:14

pascaline: we hebben al gezocht op google, ook wel een paar gevonden, maar ik dacht laten we het hier eens vragen..
kunnen altijd leuke ideeen uitkomen toch?

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:18

bijv. over een zeil heen lopen en zigzaggen wedstrijdje wie het eerst aan de overkant is.. en dat je dat bijv. doet met een biervilter onder je kont die er niet af mag vallen of 2 bij je knieen nog moeilijker

nog 1 spel; land, water, eiland, de hoefslag is het land. dan zet je aan de ene kant van de bak een ring van bijv pionnen uit en aan de andere kant een ring van bijv. balken.. en dan zijn de pionnen het water en de balken het eiland. je begint op het land. dan zegt iemand ( die doet dan niet mee) zegt bijv. eiland dan moet je daar naar toe rennen..tot de laatste over is hoop dat je er wat aan hebt

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:20

gaaf
alleen niet iedereen van de club kan de wildste spelletjes doen met hun pony

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:22

oja nog idee je kunt ook proberen om pony voetbal te doen je moet er alleen niet op galoperen ( als je pony er tegen aan schopt )

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:24

waar haal je zo'n bal vandaan? (want die moet toch groter zijn als een gewone toch? en de mijne durft daar niet tegenaan te lopen )

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:26

volgens mij kun je die gewoon kopen in een paarden winkel of bij divoza ik zal zo wel even zoeken .. dat is er juist leuk aan je paard er aan laten wennen enzo
bij divoza kan ik het niet vinden

misschien ook een onderdeel van een spel bijv. je paard uit een bak met water ( niet zo veel water ) stukjes appels uit laten happen ( als je pony dat neit durft wil kun je het natuurlijk zelf prob eren )
Laatst bijgewerkt door _Maggy_ op 08-03-06 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:32

ik heb even bij divoza gezocht, kon niks vinden
Afbeelding
zo'n bal bedoel je toch he?

_Maggy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:33

ja

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:34

Koekhappen. Hang de koeken (of wat dan ook) aan een touw, zo hoog dat je er net niet bij kan als je gewoon op je pony zit.

Die ballen zijn best duur, een goede is al gauw rond de 75 euro

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:40

Woow als die dinger zo duur zijn! Dan hoeft het niet

El_vis

Re: spelletjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:40

voor die bal moet je even bij het kruitvat kijken enzo. daar heb ik de mijne voor 4 euro gekocht.

En je kunt rugby doen, en kleine dingetjes als een bepaald aantal keren op de rug gaan staan (met dik dek dan natuurlijk of zadel) maar dan moet je wel brave pony's hebben en het niet erg vinden als je dekje ietsjes vies word. op spelletjes als Follow the leader enzo.gewoon creatief wezen

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:42

hehe brave pony's zijn het niet allemaal bij de club

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:11

Balkendans.. Deden wij altijd op de manege.
Lagen er balken op de grond (in het midden van de bak) en dan moest je telkens op de hoefslag draven (je mocht elkaar niet inhalen). Telkens als de instructrice 'zoek een balk' riep moest je zo gauw mogelijk met de pony naar een balk gaan, en dan moesten ze voorbenen aan de ene kant staan en de achterbenen aan de andere kant van de balk staan. Er lagen altijd minder balken dan dat er pony's waren, dus telkens zijn mensen af.
Als je geen zin hebt om telkens balken weg te slepen als weer 1 iemand af is, kan je gewoon zeggen welke balk niet meer mee doet. Diegene die dan toch bij een balk gaat staan die niet meer mee telt is ook af.

kizz_rianne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:19

Je kan trouwens ook zoiets doen als ehm, iedereen zonder zadel, met beide benen aan dezelfde kant rijden (alsof je op een dameszadel zit) en dan gaan galoperen.. Wie het langste op z'n paard blijft zitten heeft gewonnen. Whaha. Maar vraag me af of jullie zin hebben in blauwe plekken.

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 17:32

leuk idee die balkendans stoelendans maar dan anders

bedankt iedereen iemand nog meer ideeen?

B_Sweet

Re: spelletjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:28

Tikkertje!Een enorm plezier heb je daarmee...!
En annamaria koekoek!
Uhm....en stoelendans alleen dan met de naambordjes!

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:07

Hoe gaat dat? stoelendans met naambordjes

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:10

jah lijkt me ook wel leuK!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:27

Eieren zoeken in het gras..
Dat deden wij altijd met pasen
Dan heb je bv. 10 ruiters, die in een volte rondstappen.. Dan leg je rondom hun volte 9 eieren neer.. Dan moet iedereen gaan draven, en bij een woord (wij gebruikten: 'EI') stoppen, afstappen en zo snel mogelijk een ei pakken
Soort van stoelendans

Je kan ook een hindernissenbaan maken, met over een zeil heen, onder een gespannen zeil door.. Tussen hooibalen door..
Slalommen om pionnen..

Met koekhappen deden wij daarna een ronde draven (voor de kleintes) en galoperen voor de groten..
Dan moest je dus eerst je koek ophebben (bij ons spek, alleen ik luste geen spek ) en dan mag je pas vertrekken. en dan wie het eerste is.

Draverij kan ook

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:40

Wij deden vaak gewoon eieren zoeken met de pony's. Dan lagen de eieren verstopt in de bomen zodat je erbij kon als je op je pony zat en dan moesten we zoeken. Was erg leuk. Moet je wel bomen ofzo hebben

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 21:51

Vroeger op de manege hadden we een variant op die balkendans. Dat was strobalen dans. Er lagen een aantal pakken stro in de bak en er was muziek. Als de muziek stopte moest je als een idioot naar zo´n strobaal scheuren en je er dan zo af laten vallen, want je moest op de strobaal zitten.
Dat heeft me trouwens flinke blauwe plekken bezorgd, maar dat vond ik altijd heel erg leuk!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:35