gebruik lampjes of accessoires voor zichtbaarheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bobdesnelle

gebruik lampjes of accessoires voor zichtbaarheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 14:57

hallo allemaal,

Ik doe een onderzoekje voor mijn studie naar lampjes of accessoires
voor betere zichtbaarheid tijdens het paardrijden.

Ik vroeg me af hoe jullie ervoor zorgen dat jullie tijdens schemering of in het donker zorgen voor betere zichtbaarheid op de weg tijdens het paardrijden.

Wat dragen jullie het liefst en waarom:
Kleding met reflecterende strips, (veiligheids)lampjes, reflecterende banden, hesjes en of andere oplossingen?

Gebruiken jullie deze accessoires ook bij andere sporten of fietsen?

wat vinden jullie hier handig aan en hoeveel geld hebben jullie over voor deze materialen?

Ik ben heel erg benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten Bob

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:59

Ik heb zo'n reflecterend hesje en van die bandjes met lampsjes om mijn armen en ook nog twee bandjes die alleen reflecteren. Het handige hieraan is dat je het heel makkelijk om en af kan doen en aan en uit kan zetten.
Ik gebruik het alleen bij paardrijden. ( tenzij mijn fietslamp kapot is )

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:00

Voor mijn oude pony had ik reflecterende beenbescherming, een hesje en 2 rode lampjes.
Voor mijn jonge pony gebruik ik deze ook, alleen de beenbescherming niet omdat ik daar nog nooit meegereden heb en dat niet als extra 'eng' iets wil. Daarnaast fietst er altijd iemand naar bij hem met goed licht.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:04

Ik rij 3x/week buiten - vaak dus.

In de winterperiode heb ik:
- voor mezelf zo'n reflecterend hesje (geel of oranje, zo'n wegwerkers-ding)
- voor m'n paard refelcterende beenbeschermers
- op m'n helm een knipperend LED-lampje, zo'n zelfde die je ook op de fiets kan gebruiken
- op de neusriem van m'n paard ook een knipperend LED-lampje, ook weer zo eentje die je op de fiets ook kan gebruiken
- aan m'n linkerbeen een knipperend LED-lampje, ook weer zo een voor de fiets
- in de staart van m'n paard een refelcterend bandje, waarin kleine rode knipper LEDjes zitten.
- heel soms: een reflecterende deken voor 't paard, maar die is eigenlijk te klein en gevaarlijk als 'ie wappert met rijden (vanwege veel wind in polder).

Meer kunnen we bijna niet kwijt denk ik zo. Alle accessoires 'horen' bij de paarden, dus worden niet gebruikt voor andere doeleinden.

Het makkelijke van de lampjes is dat ze los zijn, dus dat je ze er makkelijk op/af kunt doen. Meeste dingen komen bij Action vandaan, dus da's niet zo heel erg duur. Hesjes krijgen we via de man van de eigenaresse.

Als iets echt duurzaam is, ben ik wel bereid om er net even meer voor te betalen - het is toch je veiligheid waar het om gaat. Voor lampjes betaal ik max 2-3 euro per stuk, hesjes dus gratis.. Valt allemaal bij elkaar genomen nog best mee..

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:06

ik vind het belangrijk het te dragen waarneer je open buitenrit bent en je verwacht terug te zijn met schemer achtig weer.

maar tegen woordig verkoopt xenos voor een paar euro, licht geven en reflectie banden, hesjes en lampjes dus die schaffen we dan aan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:11

Ik heb reflectie beendingen. Reflectie hestje en 4 bandjes met ledlichtjes. Zovaak rij ik niet in het donker buiten dus met rijden heb ik ze eigenlijk nooit om. De bandjes met Ledlichtjes heb ik wel om bij hardlopen.

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:13

als het donker wordt en ik ga naar buiten:
een wegwerkers hesje
arm licht met rood en geel
been licht met rood en geel
voor benen lichtgevend banden
en soms nog een rood lichtje in d'r staart!
nou als ze me dan nog niet zien??
gr

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:16

Mijn paard heeft brede gele banden met rode letlampjes om de achtetbenen, ik heb dezelfde in een smalle uitvoering om mijn armen. Gele band zonder lampjes om mijn laarzen.
Mijn hond heeft een gele reflectie band om de hals.
Ik vind lampjes wel belangrijk omdat je dan nog eerder zichbaar bent dan met alleen reflectie.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:21

Even voor alle mensen met knipperende lichtjes:
Een 'gewoon' lichtje, wat dus niet knipperd, is veel beter in te schatten kwa afstand.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:22

Ik heb zo'n vestje en gewone, niet knipperende lampjes om mijn armen met rood achter en wit voor. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen in de schemering buitenrijdt, als het donker is kom ik niet meer op de weg.

Kobus17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:35

Ik rij elke dag buiten omdat ik 5km naar de manege moet rijden dus ook in de winter, en dan heb ik :

-reflectiehesje
- 1 LED lampje om mijn arm
- 4 reflectiebanden om benen van mijn paard
- 1 reflectiedeken
- 1 reflectiehalsband om z'n nek
Ben volgens mij wel goed te zien.

Agnes75

Re: gebruik lampjes of accessoires voor zichtbaarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:43

bobdesnelle schreef:
hallo allemaal,

Ik doe een onderzoekje voor mijn studie naar lampjes of accessoires
voor betere zichtbaarheid tijdens het paardrijden.

Ik vroeg me af hoe jullie ervoor zorgen dat jullie tijdens schemering of in het donker zorgen voor betere zichtbaarheid op de weg tijdens het paardrijden.

Wat dragen jullie het liefst en waarom:
Kleding met reflecterende strips, (veiligheids)lampjes, reflecterende banden, hesjes en of andere oplossingen?

Mijn paard heeft reflecterende bontjes met klittenband om haar benen (paardendrogist), deze kunnen met rijden ook om blijven, zodat ik na de les niet af hoef te stappen als ik weer naar huis rijd. Zelf draag ik een jas met reflecterende strepen.

Gebruiken jullie deze accessoires ook bij andere sporten of fietsen?

Nee, ik heb het speciaal voor m'n paard aangeschaft.

wat vinden jullie hier handig aan en hoeveel geld hebben jullie over voor deze materialen?Zoals gezegd: ik kan de bontjes om laten tijdens het rijden zodat ik na het rijden zo de bak uit kan en de weg op, zonder dat ik weer af en op moet stappen. Bovendien heeft mijn paard er geen last van met rijden. Deze bontjes kostten 14 euro per 2, wel duur, maar ze zijn ook handig en men ziet je wel goed.

Ik ben heel erg benieuwd en alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten Bob

Succes!!

Anoniem

Re: gebruik lampjes of accessoires voor zichtbaarheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:14

Huiswerktopics zijn niet toegestaan op Bokt

Voor het plaatsen van enquetes heb je 25 berichten nodig.

Hier een slotje.