wintec en zadelmaker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

wintec en zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:19

Ik heb een heel erg probleem gehad met het aan meten van een zadel voor mijn pony...
Nu na heel lang zoeken was de beste optie een wintec pro cair (dressuur)..

Mijn pony loopt nu een half jaar met dit zadel,
is het dan ook nog handig om je zadel eens per xxx na te laten kijken of het nog goed ligt en niet drukt en dat soort dingen..

Of is dat iets wat je zelf moet zien/voelen enzo...
Ik denk dat ie wel goed ligt maar goed ik ben geen zadelmaker

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:28

Meestal als je een zadel nieuw hebt gekocht en hebt laten aanmeten, ga je na ongeveer een half jaar terug, om hem na te laten kijken en zonodig nogmaals te laten opvullen.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:33

maykie schreef:
Meestal als je een zadel nieuw hebt gekocht en hebt laten aanmeten, ga je na ongeveer een half jaar terug, om hem na te laten kijken en zonodig nogmaals te laten opvullen.

kan dat met een cair systeem?
en moet ie dan bij mij langs komen denk ik om te kijken of die dan juist ligt enzo

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:23

cair systeem = luchtkussen en dan zouden er geen drukplaatsen moeten ontstaan omdat de lucht zich verspreid...
lijkt me niet nodig...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:35

je kan je zadel altijd door een erkende zadelmaker na laten kijken, volgens mij is van triest in meppel ook gespecialliseerd in wintec.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:10

iedereen zou regelmatig zijn zadel moeten laten nakijken. Net als een tandarts controle. Die is ook preventief, als er toch wat is heb je niet veel "schade", en daarmee ook lagere kosten.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:30

Het is dus een cair systeem, dus er zou niets mis mogen zijn met de drukverdeling.
Toch raad ik je aan om de zadelmaker te laten kijken, er kan altijd een foutje zitten.

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 15:14

Kijk eens naar dit artikel op het forum: viewtopic.php?f=13&t=490470&hilit= Geeft misschien iets meer uitleg in de voor- en nadelen van lucht en dus mogelijk antwoord op je vragen.

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 09:44

In d geval gaat het niet om de druk verdeling maar meer om de pasvorm. Een paard onder lucht gereden zal snel spieren opbouwen waardoor het zadel anders komt te liggen. soms kan een correctie nodig zijn. Voordeel van lucht is dat er niet direct problemen ontstaan door verminderde pasvorm.