Ervaring met Le Brick?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring met Le Brick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 08:31

Wat zijn jullie ervaringen met Le Brick van de paardendrogist? Is het een goede vervanging van hooi vlak voor een wedstrijd? Mijn paard heeft nu al een paar keer een slokdarmverstopping van hooi in de trailer gekegen. Dat is de reden waarom hij eigenlijk geen hooi meer in de trailer krijgt. Maar ik wil hem de endurance wedstrijden niet helemaal op een lege maag laten lopen. Nu krijgt hij voor het trailer laden al wel wat hooi maar als we vroeg weg moeten is het vrijwel on mogelijk om hem dan nog eens een complete maaltijd te geven en is het bovendien al deels vereerd voor we er zijn. Nu krijgt hij voor de wedstrijd wel een hooinet maar ook dan kan hij niet genoeg krijgen in verband met de keuringen en inrijden ect. Nu bevat Le Brick een groote hoeveelheid hooi en andere beangrijke voedingsstoffen. Is dit geschikt om hem te geven minstens een uur voor de wedstrijd of tussen door? Of ligt het te zwaar op de maag?

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:03

dat is dus precies de reden dat mijn paarden le brick krijgen tijdens en nda een crosswedstrijd of wanneer ze lang op de trailer moeten staan. ik vind het fantastisch, het ruikt ook zo lekker. een moederloos veulen van mijn vriendin heeft het ook gekregen nadat het van de melk af kon.

ik heb nooit echt in de gaten gehouden hoever voor de wedstrijd ik het gaf, natuurlijk niet vlak voordat je erop gaat, maar ik denk wel 1.5 uur van te voren 1 le brick.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:11

Vlak voor dat ik er op ga krijgt hij sowieso geen eten meer Dus Le Brick ligt niet te zwaar op de maag en zou ik wel kunnen voeren voor een wedstrijd? Mooi.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:19

ja tis goed spul,alleen mijn paard had het zo op,binnen 1 0 minuutjes ,niet zoals bij de paardendrogist staat vermeld

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 09:45

Een vriendin heeft het ook een tijdje gevoerd en haar paard had het ook heel snel op. In dit specifieke geval dus alleen maar als je met de trailer weg gaat, zou je het wel kunnen proberen. Voor normaal vind ik dat ze er te kort mee doen en dat het veel te duur is.