paardentandarts, wanneer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

paardentandarts, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 08:03

Ik vroeg me af hoe vaak jullie de tandarts bij het paard laten komen. Ik heb een jaarling (wordt in juni 2) en ik vroeg me af of ik hem een keer in de mond moest laten kijken (met welke leeftijd dus)

unamie

Re: paardentandarts, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 08:10

zelf doe ik het pas als ik ze voor het eerst een bitje in doe
dat is rond 3 jaar
daarna elk half jaar totdat ze volledig gewisseld zijn
daarna 1 keer per 8 maanden tot 1 jaar
is per paard verschillend ik ga overigens altijd naar een goede paardenkliniek die mogen ook verdoven
met tandartsen heb ik niet zulke goede ervaringen (slaan de achterste kiezen nog wel eens over)

bergkraai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 09:12

Ok, dus dan laat ik het nog even rusten.. Weet iemand misschien ook nog een goede kliniek/paardentandarts in de buurt van Koekange (Meppel) ???

_Dunja_

Re: paardentandarts, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:25

Ik heb de tandarts laten komen toen mijn pony 3 was maar ik had haar ook niet eerder.
Je kan best de tandarts al veel eerder laten komen, bij de meeste tandartsen is de controle gratis.
Of als je dierenarts eens in de buurt is kan je die ook laten kijken.

Voor vragen over waar er een tandarts in je buurt zit, kun je misschien beter een topic openen op
viewforum.php?f=103

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 11:25

De mijne met 2,5 jaar en het was echt nodig. Dus laat op tijd kijken. is heel belangrijk. Ook al zeggen veel mensen pas vanaf 3 jaar. Mijn andere paard komt elke 9 maanden een tandarts/dierenarts bij. Die heeft het regelmatig nodig. Daarvoor gewoon elk jaar met de jaarlijkse influenza enting