ik zie geregeld 16/17/18 jarige paarden in de B of de L rijden, die dan met moeite hun puntjes bij elkaar rijden, ik vraag me dan echt af waarom ze het paard nog iedere keer maar weer meeslepen naar les en naar wedstrijd, wat wil en kan je er dan nog mee bereiken?
als ie het op zn 16/17 nog niet heeft laten zien dat het er in zit, dan zit het er ook echt niet in

ook zie ik paarden die Z2+winst hebben gelopen die vervolgens met een broertje/zusje/nichtje/etc van de eigenaar opnieuw in de B bginnen, ken een paard dat nu voor de 4e keer opweg is van de B naar het Z, paard is nu 18, is het dan nog fair om het paard weer een keer heel dat traject door te laten lopen?
ik kwam hier op, omdat wij een 21 jarig paard hebben staan, wat als 16 jarige Z1 liep en is verkocht omdat de eigenaar het genoeg vond voor het paard op die leeftijd.
paard ging vanaf zn 4e me op wedstrijd, zij was de 2e eigenaar die fanatiek wedstrijden gereden had met het paard.
vlak erna is mijn eigen paard geblesseerd geraakt en later werd mijn bijrijdpaard afgemaakt, en meerdere mensen wezen mij op het paard wat we nog hadden staan, waarom ik die niet oppakte?
maar kan je dat op die leeftijd nog verwachten? toen was ze 17/18 en had het misschien nog gekund, immers de knopjes zaten er al op
nu is ze 21 en doet al 2 jaar bijna niets, wil haar nu op conditie proberen te krijgen, maar fanatiek gaan lessen en wedstrijd rijden toch echt niet meer
wat kan ik van de (bijna)21 jarige nog verwachten? de bedoeling is haar langzaam aan wat conditie op te bouwen zodat ze weer wat soepel wordt, spieren terugkrijgt(lukt dat nog bij zo'n oud beestje?) en meer conditie krijgt zodat ze een leuk bosritje mee kan maken
in mn profiel is het paard te vinden(desiree) op die rijfoto's was ze 18/19 ofzo?
ik ken overigens wel uitzonderingen, pony van 27 die met plezier nog proefjes loopt, maar wel op B/L niveau en niet hoger, en niet te vergeten de hardwerkende manegepaarden van 25+ maar of dat voor ieder paard geschikt is?
ben benieuwd wat andere bokkers met hun bejaarde paarden doen, en of er iemand is die ervaring heeft met het compleet opnieuw opbouwen van de conditie van een oud paard?

, maar wil graag voor je werken alstie door heeft datie echt moet en heb regelmatig jonge sterafstammelingen naar huis gereden.