Kieffer zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Kieffer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 18:39

Hallo,

ik heb een kieffer veelzeidigheids zadel. paste super goed op mijn ponytje!
na een jaartje ongeveer is dit zadel enorm gaan drukken op zijn schoft(zonder dat we het wisten) en heeft hier nu een drukplek op. de zadelmaker laten komen en die kon hem weer helemaal goed maken (opvullen).
nou dat hadden we gedaan. nu zijn we ongeveer weer een maandje verder, en nu is het weer bijna hetzelfde, het zadel drukt nu weer bijna op zijn schoft.
hoe kan dit?
hebben jullie er ook last van? (maakt niet uit met wat voor zadel)

hopelijk helpen jullie mij een beetje

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:41

Nee, ik rij met een Kieffer Lusitano dressuur en dat gaat prima. Misschien is de bouw van jouw Kieffer niet geschikt voor je pony, te smal of te breed. Er kan van alles zijn. Leen eens een zadel van iemand anders en kijk eens of het dan beter gaat.

Nienke_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:45

Ik heb ook een kieffer ( wien) zadel. Maar die is op maat gemaakt.. dat scheelt misschien. Ik denk dat Jeskoo gelijk heeft inderdaad..

harnessmaker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:48

Alsdit na een maand al weer optreedt: kan de zadelmaker zijn werk niet goed hebben gedaan of de boom past niet goed ja zelfs een gebroken boom ( zonder dat je er iets van hebt gemerkt) kunnen dit veroorzaken. Een boom kan al breken als je boom te smal is voor je paard. Je paard drukt als het ware de takken uit elkaar waardoor de kop scheurt. Er kunnen vele oorzaken zijn! Vraag je zadelmaker nog eens. Hij heeft als laatste aan je zadel gewerkt en zou garantie moeten geven. Dat is altans mijn mening! Niet iedere zadelmaker doet dit.....