Fryso zadels... goed/slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristinaW

Fryso zadels... goed/slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 15:50

Ik volg de opleiding paardenhouderij en eens in de 2 weken moeten we naar een manege toe. Daar hebben ze het meeste Fryso zadels. Ik heb er eens op gereden en vond ze zo fijn zitten! Wij hebben zelf 2 Kieffers maar ik wil ooit voor de paardjes een ander zadel en wou wel graag een Fryso.

Nu heb ik gehoord dat er achteraf op die zadels veel klachten waren om bepaalde dingen en dat ze niet echt goed zijn, etc..

Wat weten jullie over deze zadels???

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:21

Vreemd, dat ze op een manege veel frysozadels hebben, want die zijn namelijk best wel prijzig. Maar goed... ik heb een fryso zadel, ongeveer een jaar, en ben er nog steeds enorm tevreden mee. Ik moet hem wel weer eens laten nakijken, aangezien mijn paard giga is afgevallen, van rond tonnetje van bijna 1000 kg naar sportpony look a like a 600 kg. (volgens het meetlint) Maar, hij ligt nog steeds als een huis. Het paard is trouwens, overbouwd, platte rug, geen schoft en breed van achter, smal van voren en heeft tevens ook geen schoft en boommaat 6. Het moeilijkste model paard.

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 20:43

ja echt vaag, maar this een manege met praktijk school zeg ma..
Ja die zadels kosten wel iets van 1,350,- euro, maarja moeten hun weten, hebbe wij teminste lkkre zadels om te mee rijden
owh dus bevalt je wel erg das wel beter dat je dan dat zadel kunt gebruiken bij je paard met z'n moeilijke bouw!! echt super!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:50

Ik ken die zadels verder niet, maar ik vind het logisch dat een manege kwaliteitszadels (eventueel 2e-hands) aanschaft. Ze zijn een behoud voor de kostwinners (lees de paarden) en kwaliteitszadels gaan veel langer mee en zijn dus uiteindelijke goedkoper dan prutszadels!!

Ik ken een aantal manege's dat alleen (2e-hands) stubben, kieffer en daaleman zadels heeft.

tinkersjakie

Re: Fryso zadels... goed/slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:01

Ik en met 4 vriendinnen hebben we ook frysozadels en ik vind hem super!!
Ook geen problemen mee gehad, mijn zus heeft hem nu denk al wat jaren en ze heeft er nooit problemen meegehad.
Die van mijn zus en van een vriendin zijn aangepast aan hun en aan hun paard, ik zelf heb een tweedehandse gekockt bij tweespan maar ziet er als nieuw uit.

Even offtopic:
Citaat:
boommaat 6.

Jemig hoe zo'n groot paard heb je wel niet
Wij hebben allemaal tinkers waar ze op liggen en het zijn niet echt kleine paarden maar hebben boommaat 4.......

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 15:41

Ja idd kieffers hebbe ze btw ook daar bij die manege!
Maar de 2-span is mooi dichtbij mij inde buurt das wel handig!
maaroke dan weet ik dat ze bij jullie en de andere goed bevallen!
Ik denk dat ze zowiezo wel goed zijn, oke miss hebben sommige mensen klachten, maarja kunnen iedereen wel bij elk zadel hebben, en als de fryso niet goed was , dan was hij heus nog 1,350,- euro waard!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:45

tinkersjakie schreef:

Even offtopic:
Citaat:
boommaat 6.

Jemig hoe zo'n groot paard heb je wel niet
Wij hebben allemaal tinkers waar ze op liggen en het zijn niet echt kleine paarden maar hebben boommaat 4.......

Het is een merens, dus ong. evengroot als een tinkie, alleen iets breder

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:10

haha jeetje

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:30

nou.. ik rij nu een paar maandjes al een fries met een fryso zadel..
Maar ik moet zeggen.. het Zit heerlijk.. net een luie stoel..
Superr..!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:32

Ja ik ben 1 van die vriendinnen van tinkersjakie. Supertevreden met mijn Fryso. We kennen ook nog meerdere mensen van onze oude pensionstal die een Fryso hebben. Geen problemen gehoord. En ik weet zeker dat als er problemen zijn, ze je daar goed gaan helpen. Ik wil nooit meer een ander zadel, ik ben 1 met mijn paard, maar ook 1 met mijn zadel, haha.

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:39

haha kwl nou dan zal het zkr weten ook wel goed zitten!
Ja zitten gewoon zo lekker en je zit gelijk goed en alles!
maarja toen ik hoorde dat er klachten waren... dat poedersuiker...

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 18:39

maar dan weet ik dat het goed zit

aisie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:01

Ik heb 2 frysozadels. Eentje heb ik al 3 jaar die ziet er nog super uit en bevalt mij uitstekend. Hij paste alleen niet op mn andere fries omdat die veel breder is dus heb ik er een nieuwe bijgekocht. Die (fryso luxe) heb ik net een paar weken maar die zit helemaal supergoed! Ik ben er in iedergeval dik tevreden mee.

ChristinaW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 19:06

owja das wel oliebol, maarja dan er maar 1 bij kopen.. nou dan ben ik er denk ik wel over uit hoor wat ik zal gaan nemen het bevalt mij ook sinds ik daar nu op rij op die praktijkschool voor school!