Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar de rest laat ik zitten.rissa schreef:Maar nu hoorde ik van iemand op stal dat ze in de winter de uitstekkende haren alleen afknipt en in het voorjaar ook de haren in het oor weg haald. Dit omdat er vuil aan de haren blijft hangen wat op den duur in de oren kan vallen en ontstekingen kan veroorzaken.

rissa schreef:Degene die het me vertelde is inderdaad een wedstrijdruiter. Maar zal de jury er echt op letten of je paard wel of geen haren in zijn oren heeft?

Ik vouw zn oor dicht en knip wat er uit steekt eraf. 
Urielle schreef:Ik scheer alles uit bij de concourspaarden, maar niet om een hygienische functie maar voor de show.
)
Urielle schreef:Ik scheer alles uit bij de concourspaarden, maar niet om een hygienische functie maar voor de show.
rissa schreef:Urielle schreef:Ik scheer alles uit bij de concourspaarden, maar niet om een hygienische functie maar voor de show.
Is er dan een groot verschil tussen het weg knippen van de puntjes of het geheel wegscheren uit de oren qua zicht ( heb nog nooit een paard gezien met uitgeschoren oren)

die gaat dan steigeren.. maar het gekke is, hij heeft ook nooit van die pluimen uit zijn ooren hangen (gelukkig want ik rijd ook concoursen met mn pony)