Wel of geen aansnoerneusriem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninah

Wel of geen aansnoerneusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:04

Wat vinden jullie het mooist? Een hoofdstel met aansnoerneusriem of zonder aansnoerneusriem? Ik heb namelijk sinds kort een hoofdstel met aansnoerneusriem, maar ik vind het wat "grof" staan. Is dit een kwestie van wennen of verschilt het per paard?

Dit hoofdstel is namelijk ook verkrijgbaar met een gewonen neusriem, dus ik twijfel nog een beetje.

Groetjes Ninah

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:06

ik persoonlijk vind de aansnoerneusriem mooier vanwege het grovere.
Dit ook omdat ik een vrij grof paard heb.
Maar ik denk dat het toch een kwestie van smaak blijft, en tja die is nu eenmaal bij iedereen anders...

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:38

Ik denk dat het erg aan het type mpaard ligt of ik het mooi vindt. Mijn pony had een klein hoofdje en daarom een hele dunne gewone hoge neusriem. Het paard dat ik nu heb heeft een groot / grof hoofd en daarbij doe ik dan wel een aansnoerneusriem om, omdat die wat breder is en dat breekt dan een beetje. (lijkt zijn neus wat minder lang)

Waratje

Re: Wel of geen aansnoerneusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:52

Het verschilt per paard. Als je een paard hebt met een groot hoofd, is het misschien mooier om een hoofdstel te nemen met wat breder leer, terwijl je bij een heel fijn hoofdje dat zeker niet moet doen.
Persoonlijk zou ik voor de gewone neusriem kiezen (of heel die neusriem weglaten )

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 14:54

Jullie maken me nog meer aan het twijfelen. Mijn paard heeft namelijk een redelijk fijn hoofd. Maar het hoofdstel met de gewone neusriem was niet op voorraad, dus daarom heb ik toch maar voor die met aansnoerneusriem gekozen. Ze wisten namelijk ook niet hoe lang het zou gaan duren met bestellen.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:06

Ik vind een aansnoerneusriem mooier omdat de breedheid zorgt dat het hoofdje kleiner en chiquer oogt, ook bij paarden met kleine hoofdjes.
Daarnaast vind ik het zelf gemakkelijker in gebruik en lijkt het me prettiger zitten door de grotere drukverdeling.

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:10

Ik vind het zo veel mooier dan een 'normale' neusriem, en je hoeft 'm echt niet aan te snoeren hoor, dus is net zo vriendelijk! En denk net als Urielle dat 'ie zelfs lekker zit door het brede stukje, betere drukverdeling , ook al zit hij verder totaal niet strak!

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 15:16

De neusriem hoeft bij mijn paard inderdaad helemaal niet strak.

Bedankt voor de positieve reacties. Het stelt me een beetje gerust. Ik heb het hoofdstel op dit moment nog niet. Mijn vader heeft het vandaag voor me opgehaald en is vanavond pas laat thuis.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:34

lijkt me logisch dat je de neusriem neemt die het beste bij je paard past toch?

RUBYWHITE

Re: Wel of geen aansnoerneusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:44

Ik heb 2 hoofdstellen met aansnoerneusriem omdat ik het makkelijker en prettiger vind, 1 hoofdstel heb ik zonder maar die gebruikt mijn vriendin voor het rijden. Beide keren oogt het even mooi, maar het zijn ook gewoon mooie hoofdstellen

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:46

Urielle schreef:
Ik vind een aansnoerneusriem mooier omdat de breedheid zorgt dat het hoofdje kleiner en chiquer oogt, ook bij paarden met kleine hoofdjes.
Daarnaast vind ik het zelf gemakkelijker in gebruik en lijkt het me prettiger zitten door de grotere drukverdeling.

Hier ben ik het mee eens.
Heb er bij mijn paard ook een omdat ik het mooier vind, en het is voor haar lekkerder. (Denk ik, zeker weten doe je dat niet...)

Ninah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 15:54

Ik dacht, als je een paard hebt met een fijn hoofd, dan valt de aansnoerneusriem misschien teveel op. Omdat de onderkant van de neusriem wat grover oogt, zeg maar. Dat was waar ik een beetje bang voor was.