Nieuwe mestbeleid en vergunning

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

Nieuwe mestbeleid en vergunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 11:07

Hoi,

Zal het even in het kort vertellen.
Wij zijn een groep meiden die op een pensionstal staan waar nu ineens over alles moeilijk gedaan word op en we heel de tijd in de gaten gehouden worden of ze ons ergens mee dwars kunnen zitten. Nu hebben wij afgelopen zondag gesprek gehad met de eigenaresse de eigenaar wilde niet met ons praten, wij wilde een gesprek om te kijken wat er aan de hand was waarom er ineens zo moeilijk gedaan word. Toen vertelde ze ons doodleuk dat we volgend jaar niet meer terug mogen komen want zei had afgelopen za een brief gehad en met het nieuwe mestbeleid was het niet meer te betalen en moeten wij dus weg maar er zijn 2 andere mensen die wel mogen blijven beetje raar dus.Wat wij ook raar vinden is dat het nieuwe mestbeleid op 1jan 2006 is ingegaan en wij dus raar vinden dat zei daarvan pas zaterdag van op de hoogte is gesteld zeg ze. Ook word gezegd dat ze maar 7 grote of 17 kleintjes mag houden terwijl ze pas vertelde dat ze vergunning had voor 25 paarden. Dus wat wij ons afvragen is hoeveel paarden mag je met vergunning houden en hoeveel zonder? Kunnen hun ons met die reden dus zomaar wegsturen we hebben een contract tot 1mei 2006? En is het waar dat het afvoeren van vlas nou zo duur word omdat er monsters van genomen moeten worden? Uiteraard zijn we op zoek naar een andere stal maar zouden toch graag willen weten hoe het nou zit.
alvast bedankt groetjes

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:39

Het hebben van een vergunning om paarden te houden staat helemaal los van het mestbeleid en het aantal paarden wat daar onder valt.
Zo te horen wordt het tijd een andere stal te zoeken, want het wordt er daar niet gezelliger op zo te lezen.
Een beetje pensionstal is allang voorbereid om het nieuwe mestbeleid en zal dit weliswaar aan zijn klanten doorberekenen, maar het zou geen reden hoeven zijn om er mee te stoppen.
Behalve als men het voor de leut 'erbij' deed, dan kunnen de kosten en de zorgen te veel worden en is stoppen simpeler.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:08

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Je mag zoveel paarden houden als je wilt. Alleen moet je als je er meer dan x hebt, precies bijhouden hoeveel mest je 'produceert' als stal en de mestboekhouding bijhouden. Overigens wordt dit meestal goed gedaan door degene die de mest ophaalt (als het zo'n gespec. bedrijf is). Anders is het bijhouden trouwens maar een kwestie van een paar uur per jaar; dus tja, lijkt me geen reden om klanten weg te sturen.....
Is idd per 1 jan 2006 al ingegaan, dus ze moeten er nu al aan voldoen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:11

Kyona schreef:
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Je mag zoveel paarden houden als je wilt..
Als partikulier mag je maar een beperkt aantal (hobby)paarden hebben, heb je er meer wordt je als een bedrijf aangemerkt en heb je dus ook een vergunning nodig.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:21

Sugarmiss schreef:
Kyona schreef:
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Je mag zoveel paarden houden als je wilt..

Als partikulier mag je maar een beperkt aantal (hobby)paarden hebben, heb je er meer wordt je als een bedrijf aangemerkt en heb je dus ook een vergunning nodig.

idd
Ook word gezegd dat ze maar 7 grote of 17 kleintjes mag houden- dan is het hobbymatig -
Ze zal dus willen stoppen met "het" bedrijf.
Beetje rare manier om het zo aan je klanten door te geven...

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:41

Klopt wel geloof ik. Wij hebben een hobbymatig pensionstalletje en mochten dus zeven stallen neerzetten. Tot die hoeveelheid gaat het allemaal probleemloos.

corky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:34

ik kan maar 1 ding zeggen ze heeft gewoon alles bij elkaar gelogen eng wijf.wil d'r niet eens blijven!!!