Wat dragen jullie op dagtochten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Wat dragen jullie op dagtochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 10:59

Hallo

Ik ben mijn dagtochten aan het plannen (ja nog steeds) en ik vroeg me af wat jullie dan voor schoeisel dragen? Laarzen, schoenen, chaps? Ik vraag me namelijk af wat het fijnste zal rijden.

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:04

Het ligt er aan watvoor weer het is, in de winter mijn winterboots (iedereen vind het niets en ik zweer erbij haha) en in de zomer gewoon schoenen met de dunste chaps die ik heb liggen ( maar als het te heet is rij ik geen dagtocht)

groetjes Kim

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:10

Ik altijd mijn stalschoenen + hoge sokken.

opala

Re: Wat dragen jullie op dagtochten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:15

Ik draag van die lompe werkschoenen, welke mijn enkels geheel bedekken. Na een val heeft mij dat ooit wel beschermd voor groter letsel. Het is een heel persoonlijke kwestie. Bij een langdurige rit wil je wel dat niets je in de weg zit, dus ook ondergoed met zo min mogelijk plooitjes enz. Irritatie kan een heleboel rijplezier bederven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:30

Gewoon waar ik normaal mee rij, dus meestal mijn werkschoenen, je zou eventueel ook met gympen kunnen rijden als je veiligheidsbeugels hebt. Belangrijk is iig dat je er goed op kan lopen. Door ervaring merk je wel welke rijbroek het fijnst is voor mee te rijden. Chaps heb ik niet aan, alleen in de winter als het koud is. Maar ik heb dan ook fenders, als je gewone beugelriempjes hebt dan zou ik wel chaps aandoen. Irriteert nl best wel.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 13:33

Dagtocht rij ik in dezelfde kleding als waarmee ik in de bak rij: stretch spijkerbroek met lange chaps en "bergschoenen". Afhankelijk van het weer daarboven t-shirt, trui, jas(je) etc. Bij warm weer vaak een buideltasje voor geld, mobiel, etc.
Kies gewoon kleding waar je jezelf lekker in voelt.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:21

Op de trektocht die ik toen gereden had had ik gewoon jodhpurs met lange sokken aan. Liep heerlijk en heb het er gewoon op vol gehouden

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:43

Gewoon mijn dr martens, waar ik altijd mee rijd en chaps

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 15:59

Oke dank jullie wel allemaal tot nu toe.
Ik zal bij Indoor Brabant ook eens een beetje rondsnuffelen

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:27

Heb van de zomer flinke tochten op de veluwe gemaakt en had meegenomen:

* westernzadel
* zadeltassen
* spijkerbroek
* sportschoenen
* tshirt/trui

Om zolang met laarzen te rijden vind ik niks vooral niet als je af en toe ook een stukje moet lopen.
Verder reden we met touwhalster wat voor paarden lekker licht is en niet zo erg gaat zweten.
Wel hadden we elke dag een pauze ingepland waar de paarden het land op konden en wij zelf iets konden gaan drinken en eten.