Studeren in groningen, hoe te combineren met paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LMsWinnetou

Studeren in groningen, hoe te combineren met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 10:31

Lieve Bokkers,

Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over dat ik in Amsterdam wilde gaan studeren, en opzoek was naar een pensionstalling in die omgeving.
Na veel wikken en wegen, heb ik toch besloten dat ik het liefst naar Groningen wil. Nu was ik benieuwd naar mensen die ook in Groningen studeren, waar zij hun paard gestald hebben staan, of ze nog genoeg tijd hebben voor hun paard, en of ze zelfs lid zijn van een studentenvereniging.

En hebben jullie aanraders wat betreft het stallen van mijn paard?

Brand maar los! Alvast bedankt.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:12

Je zou info kunnen vragen bij de Groningse studenten paardrijvereniging Parafrid: www.parafrid.nl
Ik weet niet of er mensen van hen hier op bokt zitten. In de huiskamer hebben de studenteruiter wel een topic: het groot studentenruiter blaat en roddel topc.
Laatst bijgewerkt door Dreamybol op 07-03-06 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:13

Ik studeer ook in Groningen, maar heb het makkelijk, ik woon 20 kilometer verderop, en daar woont mijn paardje ook.

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 11:21

Larslover schreef:
Je zou info kunnen vragen bij de Groningse studenten paardrijvereniging Parafrid: www.parafrid.nl
Ik weet niet of er mensen van hen hier op bokt zitten. In de huiskamer hebben de studenteruiter wel een topic: het groot studentenruiter blaat en roddel topc.

Ja, ik zat er inderdaad al aan te denken om die vereniging een mailtje te sturen. Maar was gewoon benieuwd of er mensen op bokt ook nog ervaringen en tips hebben.

Flew schreef:
Ik studeer ook in Groningen, maar heb het makkelijk, ik woon 20 kilometer verderop, en daar woont mijn paardje ook.

Jij zit gewoon in een veel makkelijkere situatie idd. Ik woon veel te ver van Groningen om dat dagelijks te reizen.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:25

Ik heb er wel over gedacht om op kamers te gaan, maarja, waar laat je je paard dan.

Je zou eventueel wel kunnen kijken voor stalling in bijvoorbeeld Haren, dat is vanuit Groningen te fietsen en de busverbinding is ook goed.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:41

Ik ben destijds vanuit Nieuwegein naar Groningen verhuisd met mijn pony. Mijn pony kon ik 2 km van mijn studentenkamer stallen bij particulieren, voor weinig geld. Het stalgeld hier in Groningen was ongeveer 75 gulden goedkoper dan in IJsselstein, waar mijn pony toen stond.

Ik had ondanks mijn studie en bijbaan genoeg tijd voor mijn pony. Hij kwam sowieso elke dag in het land, dus als ik eens een dagje minder tijd had kwam hij er wel uit en kreeg hij wel zijn verzorging. Ik had door mijn studie/bijbaan/pony geen tijd en geld meer voor een studenten vereniging, maar ik heb dat eigenlijk nooit gemist. Ik had gelukkig al vrienden in Groningen.

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 11:53

Flew schreef:
Ik heb er wel over gedacht om op kamers te gaan, maarja, waar laat je je paard dan.

Je zou eventueel wel kunnen kijken voor stalling in bijvoorbeeld Haren, dat is vanuit Groningen te fietsen en de busverbinding is ook goed.

Ik wil inderdaad wel iets wat te fietsen is, afhankelijk zijn van het openbaar vervoer lijkt mij niet zo praktisch.

PeruaansePas schreef:
Ik ben destijds vanuit Nieuwegein naar Groningen verhuisd met mijn pony. Mijn pony kon ik 2 km van mijn studentenkamer stallen bij particulieren, voor weinig geld. Het stalgeld hier in Groningen was ongeveer 75 gulden goedkoper dan in IJsselstein, waar mijn pony toen stond.

Ik had ondanks mijn studie en bijbaan genoeg tijd voor mijn pony. Hij kwam sowieso elke dag in het land, dus als ik eens een dagje minder tijd had kwam hij er wel uit en kreeg hij wel zijn verzorging. Ik had door mijn studie/bijbaan/pony geen tijd en geld meer voor een studenten vereniging, maar ik heb dat eigenlijk nooit gemist. Ik had gelukkig al vrienden in Groningen.

Thanx voor je reactie! Hoe ben je aan die particulier gekomen als ik vragen mag?

Ik zit inderdaad ook erg met zo'n vereniging in mn maag. Ik ken amper mensen in groningen, dus het lijkt me super leuk. Maar ik wil natuurlijk niet dat mijn paard daaronder moet lijden.

Daar waar mijn paard nu staat is helemaal geen weidegang mogelijk, het zou natuurlijk heerlijk zijn als hij daar lekker de wei op kan, zodat, wat jij al zegt, als je een x minder tijd hebt, hij gewoon lekker kan bewegen op t land.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:03

Er zijn hier in de buurt best veel pensionstallen/manege's. In Haren heb je de Harenermolen. En je hebt nog een pensionstalling in Onnen en in Onnen heb je ook een lease/pensionstal de Onner Esch, en manege de Bongerd in Glimmen. Maar dit zijn alleen stallen ten zuiden van Groningen (half uurtje fietsen vanaf Groningen)
In het noorden van Groningen heb je ook stallen, maar daar ben ik niet bekend. Ten zuiden van Groningen zijn iig mooie bossen
Verder zijn er ook nog wel gewoon mensen met land waar je je paard neer kan zetten, maar dan heb je niet erg veel luxe.
nou ja als je meer info wilt moet je anders maar even pmen.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:05

Het lijkt mij eerlijk gezegd bijna onmogelijk. Ik heb nu met studie en paard en bijbaan nog maar net tijd. En dan moet je nagaan dat ik weinig naar school ga. Als ik echt alles zou volgen, zou het voor mij gewoon onmogelijk zijn. En dan staat tulandro nog bij mij om de hoek, en is de universiteit een kwartiertje met de bus.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:07

Ik ben gaan kijken welke wijk ik graag wilde wonen, liefst aan de rand van de stad. Via mijn vakantiebaantje in Nieuwegein kwam ik aan een kamer in de Korrewegwijk (iemand kende iemand die een huis had gekocht voor zijn dochter, die in Groningen ging studeren).

Toen ik net verhuisd was, ben ik op de fiets langs alle boerderijen in de buurt met paarden gegaan. Bij de tweede boerderij (met 11 pensionpony's, wat ik veel teveel vond) was een meisje die me wist te vertellen dat er in de buurt een particulier was die aan het stallen bouwen was. Samen zijn er erheen gegaan en ik had binnen een uur een stal geregeld.

Gelukkig was het 's ochtends, want dezelfde dag stond hun advertentie 'stalling aangeboden' in het plaatselijke huis-aan-huis blad. Ze hebben aardig wat mensen moeten teleurstellen.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:11

Dat heb je goed voor elkaar gekregen PP. Ik zit zelf ook een beetje te denken om op kamers in Groningen te gaan, maarja, dan moet ik werken om de boel rond te krijgen, en school, bijbaan, paard is wel erg veel.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:14

Wat wil je gaan studeren?

Een studentenvereniging kost zoooo veel tijd. De eerste twee maanden (dan is er Keiweek in augustus en introductie van studenten vereniging in september) dan kun je je paard nog even beter laten staan waar hij staat. Met een studentenverening heb je geen tijd om ook nog te werken, denk ik. Een vriendin van mij had studie, paard en studentenvereniging en zij kreeg alles door haar ouders betaald. Ze haalde (net als vele anderen) het eerste jaar gewoon niet. En dat is een duur geintje!

In plaats van een studentenvereniging kun je meestal ook wel lid worden van een vereniging van je studie. Daar zijn de introducties minder vermoeiend, minder duur en minder tijdrovend van (over het algemeen gesproken dan he. )

Citaat:
Dat heb je goed voor elkaar gekregen PP. Ik zit zelf ook een beetje te denken om op kamers in Groningen te gaan, maarja, dan moet ik werken om de boel rond te krijgen, en school, bijbaan, paard is wel erg veel.

Ach, het is wel mogelijk. Ik heb tenminste mijn pony, studie én gehele levensonderhoud zelf betaald. Het was soms wel stressvol (soms zelfs aan het verkopen van mijn pony gedacht), maar uiteindelijk de moeite waard.

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:21

Ik ga volgend jaar ook in Groningen studeren! Gelukkig woon ik niet zo heel ver van Groningen maar het lijkt mij ook lastig alles te combineren! Wou in het begin graag een kamer in Groningen maar dan moet ik elke dag weer terug voor mijn paard. Dus ik blijf thuis wonen, elke dag ongeveer een uur reizen naar Groningen. Ook heb ik nog een bijbaantje en nog een vriend waar ook veel tijd in zit.
Ik ben best benieuwd hoe ik me daar volgend jaar uit ga redden.

Hoop dat je een leuk plekje kan vinden vlakbij je school, dat zou wel erg handig zijn!
Welke opleiding ga je doen?

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:41

Ik wil rechten gaan studeren.

De eerste 2 maanden laten staan waar ie staat gaat niet, dan komt ie niet aan zn beweging.

Aan jullie reacties te horen, zal ik die studentenvereniging moeten laten zitten. Zal nog een beetje rondvragen.

Ik zat even te googelen en toen kwam ik op manege de oude held terecht, hebben jullie daar nog informatie over? Ervaringen?

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:42

Ik heb inderdaad ook nog een vriendje, waar ook wat tijd in gaat Maar hij gaat ook studeren op de RUG en in groningen wonen. Dus dat scheelt al een beetje.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:44

Hahaha ja dat is wel leuk. Ik wil als ik mijn P heb ook rechten gaan studeren in Groningen.

Van mijn ouders mag ik nog niet op kamers, ik betaal nu mijn paard en schoolboeken enzo zelf. College-geld doen mn ouders ze zijn bang dat ik het anders niet red... Maarja, ik ben nog niet meerderjarig.

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:45

Ga je HBO of Universiteit doen?? Ik begin in september namelijk met HBO Sociaal Juridische Dienstverlening en die is het eerste half jaar gezamelijk met HBO Recht!

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:47

Ik ga naar de Universiteit. Mijn ouders betalen alles voor mijn paard, daar ben ik natuurlijk wel blij mee, maar ze blijven niet voor eeuwig betalen. Dus als ik mijn eerste jaar niet haal, vanwege het feesten of zoiets dergelijks, zal ik mijn eigen boontjes moeten gaan doppen.
Dus paard en school, gaan sowieso voor de feestjes van de vereniging natuurlijk.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:48

Manege De oude Held heeft geen weidegang! Mijn pony heeft er een winter gestald gestaan. Meer info per pb.

Je kunt 's zomers in de buurt natuurlijk ook weidegang huren. Scheelt weer in de kosten. Als je 's winters wilt doorrijden is een binnenbak wel een aanrader!

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:49

Precies, ik wil wel ´s winters door kunnen rijden. Zou je mij wat info over de Oude Held willen pb-en?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:50

misssixty schreef:
Ga je HBO of Universiteit doen?? Ik begin in september namelijk met HBO Sociaal Juridische Dienstverlening en die is het eerste half jaar gezamelijk met HBO Recht!

Ik zit nu in het eerste jaar van SJD.

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:50

Manege in Vries, de Eswal heeft in overleg wel weidegang maar dat is wel weer een half uur met de bus vanaf grun.
Stalling is niet heel erg duur en je kunt vaak rijden, 2 binnenbakken, 1 buitenbak en prima uitrijmogelijkheden.

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:51

Flew schreef:
misssixty schreef:

Ik zit nu in het eerste jaar van SJD.

En hoe bevalt het? Is het moeilijk, ik zie er best wel tegen op al die regels in mn hoofd te printen

LMsWinnetou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 12:51

misssixty schreef:
Manege in Vries, de Eswal heeft in overleg wel weidegang maar dat is wel weer een half uur met de bus vanaf grun.
Stalling is niet heel erg duur en je kunt vaak rijden, 2 binnenbakken, 1 buitenbak en prima uitrijmogelijkheden.

Half uur met de bus vind ik te ver. Als ik dat dagelijks moet afleggen kost het nog meer tijd, en mochten de bussen dan een keer om een of andere duistere reden niet rijden, dan zit ik.

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 12:51

Ik vind het vies tegenvallen in Groningen! Er zijn imo weinig goede stallen te vinden. Helemaal niet iets wat ook nog befietsbaar is.