Is er ook vraag naar een recreatiepaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenda

Is er ook vraag naar een recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:35

Hallo,

Ik wil even kijken of er ook mensen zijn die interesse hebben in een recreatiepaard.

Nou, het zit zo:
Mijn lieve 12 jarige ruin heeft klinische hoefkatrol en lichte artrose in een voorbeen. Hij is hier vanaf april 2005 tot oktober 2005 behoorlijk kreupel aan geweest. Nou heeft hij eckbarijzertjes onder en hij is toendertijd in zijn gewricht gespoten.
Nou loopt hij weer als een tierelier, alleen zal hij nooit meer in de bak gereden kunnen worden
(Ik wil graag springen en wedstrijden rijden, dus die hoop heb ik opgegeven en een ander superpaardje gekocht.)
Hij rent met z'n vriendjes door de wei, in volle gallop over de bevroren grond. Maakt allemaal niets uit, hij blijft goed lopen.
Ik wil gewoon eens kijken of er mensen zijn die hem eventueel een goed thuis zouden kunnen bieden. Ik ben er nog niet over uit of ik hem kan/wil verkopen, het is gewoon echt een schatje. Maar ik heb nu 2 paarden en financieel is dat niet altijd even leuk. Ook weidegang is een vereiste, zomers en 's winters, want dat is ook het beste voor zijn voetje met artose. En een vriendje, want alleen vindt hij er niks aan.

Dus ik hoor graag of er nog mensen zijn die puur recreatief de bossen inwillen, want dan heb je aan Lamos een superpaard. Hij is superstoer en schrikt (bijna) nergens van. Hij zal nooit gaan rennen, hooguit eens een pasje opzij.

Ik hoop veel reacties te krijgen.

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:37

Ik zou het een perfect paard voor mezelf vinden, rij nooit in een bak omdat ik dat saai vind. Helaas heb ik het al druk genoeg met mijn pony..

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:37

Je hebt deze tekst ook bij ea te koop staan.. dubbelpost mag volgens mij niet

Gwenda

Re: Is er ook vraag naar een recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:39

ohhh, sorry, ik dacht op hoe meer plekken ik dit neerzet, hoe meer reacties ik krijg

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:40

Gwenda schreef:
ohhh, sorry, ik dacht op hoe meer plekken ik dit neerzet, hoe meer reacties ik krijg

Is wel logisch ja Maar als iedereen dat gaat doen, krijg je een heel drukke bokt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:40

wel handig om te weten waar je woont?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:42

ehm.. ik vind het een heel tof paard voor als je bijv een paard alleen in het ladn hebt staan.. alleen tsja als ik buitenritten maak wil ik een paard dat echt goed is.. en het risico dat het veel dierenarts kosten zijn lijkt mij nogal.. het lijtk mij een schat van een beest.. maar denk dat je zulek paardjes slecht kwijt kan.. en zeker neit aan een handelaar verkopen dan gebeurd er het ergste mee!

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:54

Ik woon in Deventer.

Op zich denk ik dat Lamos best een flinke buitenrit aan zou kunnen. Ik heb hem nu bijna 3 maand helemaal rad lopen, en hij gat echt flink tekeer in de wei. Nou ga ik wel van het voorjaar kijken hoe hij loopt als hij weer iemand op zijn rug heeft, maar denk niet dat dat verschil maakt. En als hij dan bv nog eens 3 maand helemaal goed blijft lopen weet ik zeker dat het goed zal blijven gaan. Alleen je moet dan wel opletten dat je niet door superzware grond gaat baggeren met een buitenrit. Maar er zijn toch ook zat mensen die een lekkere rustige of normale rit willen maken. Ik zoek ook niet echt een snelheidsduiveltje voor hem

En idd, handelaren hoeven niet te reageren. Daar zal ik hem nooit aan verkopen. Ik vind het al moeilijk genoeg om hem weg te doen, moet wel een heel goed adres zijn.....

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:38

Ik denk wel dat er mensen te vinden zijn, juist omdat ie zo'n fijn karakter heeft op buitenritten. Het lijkt me een fijn paard voor als je juist niet zoveel wilt rijden, maar het wel heel leuk vindt om met een paard om te gaan.

Black2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:42

Ik zou het wel willen hoor, alleen heb ik op het moment het geld er niet voor! Ik rijd het liefst in het bos, heb een hekel aan de bak, daar rijd ik op het moment in, als ik minder tijd heb en nu met het slechte weer! Anders gewoon weer het bos in, dus het zou wat voor mij zijn!

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 08:48

Ik zit ook te denken om Lamos te verleasen, dan blijft hij van mij en ook bij mij op stal, maar dan kan iemand super veel plezier beleven aan hem, en lamos vond buitenritten altijd al het leukste van het rijden.
En dat tegen een vergoeding van de kosten. Maar die persoon heeft dan een super leuk en stoer paard, maar niet de risico's van eventuele dierenartskosten in de toekomst, zoals hierboven beschreven.

Dus als er iemand in de omgeving van Deventer denkt, dit is iets voor mij, reageer dan gerust.
Lamos is super voor beginners, bokken en stijgeren onder het zadel kent ie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 10:37