Overschrijven op naam - Chippen - Paspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Overschrijven op naam - Chippen - Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:41

Ik ben nou pas lid geworden van het KWPN. Orion is namelijk ook nog nooit overgeschreven op onze naam. Ik ben lid geworden omdat ik een merrie heb gekocht die ik op naam wil laten zetten en eventueel naar de keuring. Alleen zij is nog niet gechipt.

Hier een paar vragen:

1. Op de site staat dat je de orginele stamboekpapieren mee moet sturen, dus ook het paspoort hoe werkt dat dan met de entingen die erop staan?

2. Kan ik tegelijk Whitney laten overschrijven op naam en nieuw paspoort ivm chippen? Of kan ik het beter apart doen?

3. Door wie kan ik haar het beste laten chippen?

4. Hoelang duurt dit alles meestal bij het KWPN ivm op tijd papieren terug voor het enten?

5. Stuurt KWPN de papieren ook weer aangetekend terug of moet ik daarvoor een envelop met sticker bijvoegen?

Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vragen....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:53

Beste kan je de papieren allebei tegelijk aangetekend opsturen. Vergeet niet een kopie voor jezelf te maken (mn ook van de bladen met de inentingen). Ze sturen het nl. per gewone post terug. Mocht het kwijtraken dan krijg je alsnog een nieuw paspoort maar is het dus handig dat je ovz. van inentingen bewaard hebt.

Niet zo netjes trouwens dat de merrie niet gechipt is; dan mag je een paard niet eens vervoeren (zonder paspoort/chip). Ze zijn tegenwoordig regelmatig aan het controleren en het kost je zo 185 euro als je je paspoort niet bij je hebt . Voor niet gechipt wellicht nog meer. Maar goed; je kan het paard gewoon door een dierenarts laten chippen en dan het hele papier ingevuld en wel opsturen naar het kwpn met de rest. Dat gaat het snelste denk ik.
Makkelijkste is dat je de dierenarts dan later het paspoort bij laat werken als je het nog niet terug hebt. Dat moet je voor de merrie toch ook laten doen.....

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 19:01

Hoezo ik dacht dat paarden pas vanaf 3 jaar gechipt moeten zijn.....of niet? In haar paspoort staat geen chipnr voorzover ik weet.

EDIT: Ik ben even op zoek gegaan en godver inderdaad moet dat beest al gechipt zijn. Dat moest ie al toen ik haar kocht!!!! Bah nu ff op zoek gaan of ze echt NIET gechipt is......

loulou

Re: Overschrijven op naam - Chippen - Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:15

chippen zou ik laten doen door DA.

en ik zou je paspoort aangetekend opsturen. dan kan het kwpn tenminste niet zeggen dat ze hem nooit hebben ontvangen als ze hem kwijtgeraakt zijn en zijn de kosten voor een nieuw paspoort niet voor jou.

als je de DA laat komen om te chippen controleerd hij zowiezo eerst of er al een chip zit

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:29

Als het KWPN net zo werkt als het NSPS (loop ik stage), dan maken ze gebruik van paspoortconsulenten (en das een heel wat goedkoper dan een DA én ze doen haast niet anders dan chippen, en de kans dat het papierwerk misgaat is bij dierenartsen groter). Bel naar het KWPN voor de naam van een paspoortconsulent bij jou in de buurt.
Als het goed is als je je paspoort en papier hebt opgestuurd naar het WPN halen ze het paspoort uit elkaar en vervangen ze bepaalde bladzijden. Je entingen staan er dan nog gewoon in.
Het stamboekpapier wordt opnieuw uitgedraaid.
En op naam zetten gewoon tegelijk doen, scheelt hun werk.