buik uitzetten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciAap

buik uitzetten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:46

mijn pony zet zijn buik heeel erg uit mijn instructrice moeder en ik kunnen hem zowat niet vast krijgen hebben jullie een tip hoe mijn pony zijn buik minder uitzet??
als jullie een keer foto`s willen van mijn dikkie zeg dan maar

don`t worry by happy eat curry end a snacky

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:51

wat wil je vastkrijgen dan?

misschien is er een oorzaak voor?

zo doe ik het: ik singel 2 of 3 keer aan. heel rustig zonder eraan te rukken. en ook op momenten dat hij zich er niet op voor kan bereiden. (moet je best snel zijn natuurlijk.) maar het belangrijkste is dat hij geen nare ervaringen opdoet met aansingelen. dus ik zou schoppen in de buikt etc. acherwege laten. (ik duw soms een beetje erop, als hij zijn buik uitzet. zo van: hey, doe es niet)

was dit wat je bedoelde?

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:53

ja haha was gewoon vergeten om te zeggen dat ik het om de singel gaat:oja haha was gewoon vergeten om te zeggen dat ik het om de singel gaat:o

PatriciAap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:01

wie wilt er foto`s van mijn sgat

Fake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:38

Als bij mij een pony de buik uitzet stap ik even een paar rondjes met hem, dan zet die even niet meer uit en singel ik snel aan..

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:44

foto's kan je op ITP zetten.

inderdaad britchov, zo doe ik het ook. eerst gaatje drie, daarna al wat strakker, naar de bak lopen, en dan geheel aansingelen. of ik singel pas helemaal aan na een rondje stappen inderdaad, als ik er al opzit.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:02

heb je een singel met elastiek? zo nee, dan zou dit ook nog een oplossing kunnen zijn.. dan rekt hij tenminste een beetje mee

Anchieee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:27

als er nog iemand bij is is moet je een voetje vragen en ze been naar voren strekken zo kan ie z`n buik niet goed uitzetten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: buik uitzetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:38

Mijn merrie doet dat ook, kan haar buik tot 6 gaatjes opzetten. Ik heb een lange singel, doe hem aan de ene kant in het eerste gaatje en dan krijg ik hem aan de andere kant ook net in het eerste gaatje. Singel dan eerst nog 3 gaatjes aan aan de rechterkant, daarna aan de linkerkant nog 3 gaatjes. Ik negeer het gedrag gewoon, kan me er wel kwaad om maken maar ik ben haar nu op deze manier toch te slim af. Heb er wel een grotere singel voor moeten kopen!

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 22:07

en het helpt ook wel als je het hoofd van je pony omhoog houd, dan is het ook iets minder!