Plak ijzers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Plak ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 15:27

Ik weet dat ze bestaan; ijzers die niet met nagels onder de hoef worden geslagen maar geplakt.

Is het wat? Blijft het lang en goed zitten?
Ik moet namelijk voor een week ijzers hebben (veluwe trail), maar het is zonde van de hoef om er ijzers onder te laten slaan.

Waar kan ik het laten doen in de omgeving van Utrecht?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:54

Je hebt wel spuitijzers, dit zijn een soort siliconen die onder de hoef gespoten worden. van plakijzers heb ik nog nooit gehoord.

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:58

Ik heb laatst wel van die ijzers gezien (kunststof geloof ik) op marktplaats. Die kon je er gewoon onder klikken zonder nagels.
Kom alleen niet meer op de naam, weet wel dat er een website van is maar welke.....
Heb toen ook naar de prijs geinformeerd en voor alleen voor was je al € 70 euro kwijt.
Mocht ik op de naam komen laat ik het wel weten.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:59

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:01

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:04

deschels schreef:
http://www.easywalkerhorseshoes.nl/

dit was het dus waar ik het over had

dit beslag heb ik bij mijn paard gehad,en dit moet gewoon bevestigd worden met hoefnagels hoor.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:05

het bestaat wel. dat ze ijzers op de hoef plakken, maar verder weet ik er niks over, en heb er ook geen ervaring mee..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:10

Symbeami heeft voor har paard van die 'ijzers' die je dmv kunststof op de hoef spuit gehad geloof ik Bevielen alleen niet echt super, snel weer los dacht ik dat het was.

Verder zijn er heel veel kunststoffen schoeisel te verkrijgen, dit vind ik ook wel een mooie link http://www.kunststofbeslag.tk/

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:10

Mmm, interessant topic, ik volg even

Chely

Re: Plak ijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:14

Lady heeft vanwege slechte hoefgaten een tijdje ijzers onder gehad die door middel van siliconen werden bevestigd. Het zag er heel raar uit, maar het ijzer bleef goed zitten! Het verwijderen ging ietsjes moeilijker meen ik mij te herinneren. De kosten waren voor ons evenhoog als rondom ijzers (nu had ze dan rondom siliconen)

NoaC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 10:50

Dank voor de tips!
Het hoeft niet lang te blijven zitten; weekje is genoeg.

Chely; wat jij beschrijft is denk ik wat ik zoek!
Maya; ik ga even op de link kijken; thanks!
Deschels; ik heb het gezien maar aangezien het wel genageld moet worden is dat niet wat ik zoek.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 11:48

Ik heb een tijdje spuitijzers gehad zoals je bij het veulencorrectieplaatje kunt zien en het is mij goed bevallen. De paarden liepen er goed op en het is 6 weken blijven zitten. De kosten waren net zo hoog als bij normaal beslag.
Nadeel vond ik dat de paarden op het teer wat glijerig waren, maar dat schijnt bij normale ijzers ook te zijn.
Omdat is altijd ijzerloos ben heb ik hier normaliter geen last van.

Deze spuitijzers schijnen bij Endurance wat vaker gebruikt te worden idd vanwege het op de openbare weg moeten rijden.

Dat gewone ijzers ook met siliconen bevestigd konen worden wist ik niet, maar hou ik zeker in gedachten.