Wanneer verlengd zweetblad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

Wanneer verlengd zweetblad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 12:18

Vanaf welke lengte van amazone/ruiter zou je een verlengd zweetblad moeten nemen? Ik nl te twijfelen...

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:22

Ik geloof dat als je het zweetblad in 3-en deelt, je knie in het onderste 1/3 deel moet liggen van de wrongen. Dus ik denk dat je pas hoeft te verlengen als je met je knie bijna aan de onderkant zou komen. En dat verschilt natuurlijk per zadel. Dus ik denk dat t heel lastig is om te zeggen met welke lengte je verlengde zweetbladen nodig hebt.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:41

Het hangt ook af van de lengte van je benen, sommige mensen zijn klein maar hebben lange benen en dus toch een verlengd zweetblad nodig. Of mensen zijn groot met korte benen en passen op een 'normaal' zadel. Kwestie van passen.

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:25

ik ben 1.83 met hele lange benen
mijn hulsebos van vroeger daar had ik een standaart maat van (zweetbladen zijn al wat langer)
nu heb ik een KN en daar heb ik ze 3 cm langer van ,en die zijn nu net zolang als hoe mijn HB was

langer vind ik niet mooi en niet nodig anders komen je zweetbladen onder je dekje vandaan en dat vind ik zo lelijk

groetjes vanja