hoeveel zand en afzetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

hoeveel zand en afzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 10:33

hey

ik heb even een vraagje
we willen een bak maken bij de wei. de bak zal ongeveer 38 m lang zijn en ongeveer 15 meter breed.niet echt een goede maat.maar t gaat wel (hoop ik) er zit dreinage onder. die nou niet echt goed werkt. t is kleigrond..ook zitten er kuilen in waar dan groote plassen staan met dit weer..
hoe dik moet de laag zand zijn?en hoeveel zou er ingaan? wat voor soort zand is het beste ?
En hoe kan je het t beste afzetten? het is ook de bedoeling dat ze er dan met slecht weer in staan en niet in de wei(modder)..
daarnaast is dan de wei.ik wilde er wel een plank aan de onderkant aandoen zodat niet al het zand weggaat...

we willen het niet al te duur maken omdat het een gehuurd stuk is en geen eigen...

iemand tips?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:15

Hoe dik de laag, aantallen en welk soort zand kun je beter met je loonwerker bespreken Zeker omdat er al drainage aanwezig is, lijkt me dat je die beter kan laten schoonmaken of vervangen dan er lukraak zand op storten.

Als je het huurt, zou ik wel even navragen bij verhuurder of dat wel mag Want als er later ook nog opruimingskosten bij zitten kan dat flink oplopen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:09

Ik ga met Maya mee. Hier thuis hebben we voor onze rijbak zo'n 10 cm zand gestort op de klei (geen drainage erin). We hebben metselzand gebruikt. De bak is vrij zwaar, maar er staat bijna nooit te veel water in om erin te rijden. Om de paarden er alleen in te zetten is het helemaal ideaal. Er zijn altijd genoeg stukken zonder plassen.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 17:22

we huren het van de gemeente zelf..
maar omdat schoon te laten maken ??2 doen het er wel maar 1 niet. denk niet dat dat zomaar mag dat even allemaal open te gaan halen ?of misschien hoef, dat niet..wett ook niet hoe dat werkt..maar omdat er dat al ligt dacht ik misschien er zo opdoen dat zand..