Hoofdstel vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 08:50

Hallo allemaal,

Aangezien de zomer er weer aankomt, ben ik weer druk aan het plannen voor mijn buitenritten. Dit word de eerste zomer van mijn pony en mij samen, maar het buitenrijden gaat al super. De ritten die ik nu maak duren nog niet langer dan een uurtje of anderhalf omdat het toch nog best koud kan zijn,

In de zomer ga ik echt dagritten maken en daarom heb ik een vraagje. Bestaan er hoofdstellen waarvan je het bit er af en aan kunt maken als je pony het hoofdstel nog om heeft? Ik wil mijn pony namelijk onderweg tijdens de pauze`s ook wel laten grazen, maar het lijkt me makkelijker dat ik niet steeds het hoodstel hoef te ruilen voor een halster. Ik hoop dat jullie weten of zoiets bestaat, of wat jullie zelf voor een oplossing hebben als jullie dit ook doen.

Dank je wel.

Groetjes
Sandra

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:51

hoi er zijn idd van die hoofdstellen
ik weet dat www.zadelmarkt.nl de hoofdstellen heeft in bruin en zwart

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:15

die dingen heten halster hoofdstellen of endurance hoofdstellen en zijn er in verschillende materialen te krijgen

let op HH heeft een hoofdstel die noemen ze endurance maar is geen halsterhoofdstel

Silence

Re: Hoofdstel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 09:16

Dank je wel.
Ik ga over een paar weken naar Indoor Brabant en zal eens kijken of ik daar zoiets kan vinden. En anders ga ik eens naar de ruitersportzaak.

Groetjes

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:22

er zijn ook gewoon hoofdstellen die een clip hebben aan het einde van het bakstuk.
Daarmee kan je supersnel het bit er afhalen dus. Ideaal voor buitenrijden als je tussendoor evenstopt.
Denk dat ze bij elke fatsoenlijke ruitersportwinkel wel zulke hoofdstellen hebben!

Succes!