handelsstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:10

sorry wist geen betere titel,

een paar maanden geleden is mijn paardje naar een handelsstal gegaan omdat hij te klein werd, we hebben een andere uitgezocht en kregen haar op proef.
na een weekje waren we al zeker dat het niks was(ook nog dierenarts kosten aan gehad omdat ze al met een bacteriele infectie bij ons kwam, maar dat doet er nu niet toe). dus wij die mensen gebeld en we moesten maar komen.
dus wij daarheen en kregen we te horen dat ons paardje al verkocht was
even rond gekeken en er stond geen ander paard wat mij aansprak, dus ander paard nog een weekje gehouden, wij weer terug en rond gekeken er stond weer niet zoveel wel een 3 jarige een beetje op gezeten veel kon ze nog niet, en toch besloten haar te nemen.

ik mis mijn paardje echt heel erg en dacht dat hij er nog wel zou zijn, maar helaas het tegendeel werd waar.
nu ben ik hem echt helemaal kwijt die mensen willen alleen maar zeggen dat hij naar amsterdam is, maar een telefoon nr of email adres willen ze niet geven.

nu is mijn vraag: als je je paard erheen brengt en je neemt een andere mogen ze hem dan al verkopen als je nog een ander paard op proef hebt?

sorry voor mijn lange verhaal,
groetjes joyce.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:12

Ja, de verkoop van jouw paard staat los van het uitzoeken van de nieuwe. Als er niks naar je zin staat, zou ik niet 'de beste optie' nemen maar vragen of ze op zoek kunnen naar een paardje dat je beter past.

shana_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:13

als je hem aan hen verkocht hebt wel .

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:14

Ja en om eerlijk de waarheid te zeggen vind ik het ook wel heel goed dat die handelsstal geen emailadres of telefoonnummer geven.

Helaas, dit is het nare van de verkoop aan een handelsstal, maar ook weer het voordeel (je hoeft je paard niet terug te kopen als zij hem niet kunnen verkopen!)

Kirja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 22:19

ik was nog iets vergeten te vertellen
toen zij de paarden kwamen ruilen, en bleek dat het 'nieuwe' paard een infectie had hebben we hun die zelfde avond gebeld en afgesproken dat we het een paar dagen aan zouden kijken of het minder werd, en dat hun ons paardje nog niet zouden verkopen.
dat hebben ze dus wel gedaan.
en als je daar om tel nr, of email vraagt vragen ze eerst aan die mensen of ze het goed vinden
en dat hebben ze dus ook niet gedaan.

Marjo_Wystan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:22

nou dan heb je wel een heel belangrijk gedeelte weggelaten om te vertellen natuurlijk!

Dan is het logisch dat zij het paardje nog niet mochten verkopen...

EN vind ik het ook een beetje een rare vraag waarvan je het antwoord al weet?

Sily

Re: handelsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:17

Tsja....het is een groot nadeel en natuurlijk ben je er bedroefd om, maar als hun je paardje een paar dagen vast zouden houden had je denk ik binnen een paar dagen terug moeten bellen om te zeggen dat je je paardje terug wil.

Waarom ruil je je paardje in als je hem eigenlijk niet kwijt wil?
Dat die te klein bleef ok, maar dan had je nu toch ook niets meer aan hem gehad?

Klinkt misschien een beetje onaardig maar ik denk dat je dan iets beter moet nadenken voordat je besluit je paard in te ruilen, en als degeen niet bevalt wacht dan een tijdje, maar ga niet met een 3 jarig paard wat eigenlijk niet is wat je wou naar huis.

Ik vind het wel heel erg rot voor je, en als ze de afspraak hadden hem vast te houden was het wel netter geweest als ze dat gedaan hadden

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 04:00

Dit vindt ik wel heel naar voor je, maar dat zijn toch handelaren en ik denk je er weinig tegen kunt doen helaas

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:36

het is vervelend maar als een handelaar een paard kan verkopen dan doen ze dat, meestal gaan ze niet wachten op beslissingen van anderen.

mijn idee, probeer je pony uit je hoofd te zetten (niet vergeten maar zet het uit je hoofd dat je haar terug zou willen, ze was te klein en je bent niet voor niks gaan zoeken naar een ander paardje)

geef je nieuwe paardje een kans! lekker veel tijd samen doorbrengen, het duurt even voordat alles gewend is, voor jou en voor het paardje.

als het echt niks is dan breng je hem terug en wacht je af tot er een nieuw paardje bij die handelaar komt, meestal is er genoeg verloop.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:20

Als je hebt afgesproken dat ze jou pony vast zouden houden om te kijken of die bacterie van dat paard minder zou worden dan vind ik het een kwalijke zaak dat je pony toch verkocht is...

Dan hadden ze beter eerst contact met jou kunnen opnemen dat er kopers zijn of het dan accoord is dat de pony verkocht word..

Had je wel al geld gekregen voor je pony?
Zo niet, dan heb jij alle recht om je pony terug te krijgen...

Maar even een andere vraag:
Je wilt de pony verkopen waarom is het dan zo'n probleem voor je dat die zo snel een ander baasje heeft gekregen?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:56

Heel vervelend voor je, maar je doet er weinig aan. Dit zijn echt afspraken die je goed op papier moet vastleggen, anders heb je geen poot om op te staan...

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:01

Daar zijn het handelaren voor. Dat is de reden dat ik nooit een paard aan een handelaar zou verkopen.
Maar het blijft voor jou heel rot natuurlijk.

Kirja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 12:33

bedankt voor de reacties!
dezelfde avond dat de nieuwe is gekomen en de andere mee naar hun is gegaan hebben we dus al gebeld en de afspraak gemaakt dat hij nog even niet weg zou gaan.
na 5 dagen zijn we terug gegaan met het ander paard, en was de 'onze' al weg.
@sily, omdat er niets naar mijn zin stond wilde ik mijn paardje eigenlijk terug zodat we altijd nog konden kijken als ze daar een ander leuk paard hadden.
@vlasta, ik ben er blij om dat ie zo snel een nieuw baasje heeft gekregen, maar had het netter gevonden als ze zich toch aan de afspraak hadden gehouden.

en voor de duidelijkheid,ik heb absoluut geen spijt van het nieuwe paardje, in eerste instantie dacht ik dat het me niet zou lukken om haar te beleren(het enige wat je kon doen was erop zitten en een beetje rond stappen)maar met wat hulp gaat dat gelukkig allemaal goed, en ben ik toch erg blij met haar

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 00:35

Ik vind de term "Op proef meegeven" heel raar als er al geruild is daadwerkelijk.

Fijn dat je nieuwe paardje toch klikt!

Fem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 09:46

Ja...
Ik vind de stelling van Natasha goed kloppend!

Ik rijd ook op een kleine handelstal..en mijn pony komt ook van hen vandaan..en mijn vorige pony ook.

Maar Inruil is inruil.. Toen ik tegen hun zei... Ik wil mijn pony weg doen... en wil daarintegen die andere die daar staat proberen. Dan mogen hun op dat moment meteen verkopen.

Dus nog voordat ik die pony had geprobeerd. Hadden hun mijn vorige pony al weer doorverkocht.
En dan nog...wat als de pony niet was geweest wat ik wilde... Dan nog had JIJ (of in mijn geval IK) de intensie om de pony weg te doen.
Dus het is niet hun schuld.
Zij zijn handelaren. Zodra ze het paardje kunnen verkopen, doen ze dat. Ze gaan niet wachten. Want dan is de kans groot dat ze paardje niet meer kwijt kunnen.

Kirja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 22:06

we hebben idd het vorige paardje mee ingerolen en het was dus ook de bedoeling dat we het nieuwe paard op proef zouden nemen en als ze niet zou bevallen dat we aan ander paard zouden uitzoeken, toen we het nieuwe paard kregen en bleek dat ze de infectie had hebben wij gelijk(nog dezelfde avond) gebeld en de afspraak gemaakt dat we even een paar daagjes zouden afwachten of het minder zou worden, en dat hun 'ons' paardje nog niet zouden verkopen.
we hebben natuurlijk in ons achterhoofd gehouden dat het toch handelaren zijn en misschien ons paardje wel zouden verkopen ook al was de afspraak van niet.
maar ik wist dus niet echt of ze hem wel hadden 'moeten' houden omdat die afspraak gemaakt was

iedereen bedankt voor de reacties!!

magretti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:15

Als je ooit nog eens zo iets doet, altijd de afspraken op papier laten zetten.
Zo kom je nooit voor verassingen te staan!
Als je de afspraken op papier had gehad, en ze hadden jou paardje weggedaan. Dan kon jij naar de politie stappen.
En in dat geval hadden ze dan van de politie jou paardje terug moeten halen!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 00:35

Afspraak is afspraak, ook een mondelinge.