Paardencontainer voor in het land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Paardencontainer voor in het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:31

Deze zomer zetten we de paarden weer in het land neer. Maar omdat dit land verder weg is als stal, moeten we dus steeds met de spullen gaan slepen. Zadel,hoofdstel, poetsspullen moet ik dan op de fiets mee nemen.
En wij dachten eraan om dan een soort paardencontainer in het land te zetten, waar we en de spullen in kwijt kunnen en waar de paarden in kunnen 'schuilen'. Het hoeft niet een supergrote te zijn, gewoon dat we plek hebben om de spullen kwijt te kunnen. Maar nieuwe containers zijn erg prijzig, dus gaan we wel opzoek naar een goedkope (mag ouder zijn) 2ehandse.

Is een paardencontainer een idee? Of iemand anders nog een goed idee, voor iets in het land?

Reacties zijn reuze welkom

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:34

Kijk eerst eens of het mag ... Op veel plekken mag het geeneens ..

rivarachella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:35

zorg wel dat je in die kontainer een zadel kast met slot hebt.. er worden tegenwoordig veel zadels gestolen !

Durante

Re: Paardencontainer voor in het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:36

Dankje Corina

Het land ligt dus nogal achteruit zeg maar,beetje van de bewoonde wereld af..
En als het onweert ofzo,kunnen de paarden of erin of er lekker naast staan,zodat ze niet zo meer in het open land staan...
Maar als we van te voren al weten dat het de hele week erg vies nat weer word,dan brengen we ze denk ik gewoon naar stal,anders word 't land zo vertrapt...

corinagirl

Re: Paardencontainer voor in het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 20:37

Dat was onze bedoeling ook . Een 'hoekje' maken, die opslot kan en ook praktisch is .

@ shadowflower: We kijken alvast rond en volgens de eigenaar van mijn vzpaard, mag het wel . En zoniet, dit kan geen kwaad om het alvast te vragen

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:38

wij hadden ook een container op ons land, maar dat was een naatuurgebied( ilperveld) en het is heel moeilijk om er van afte komen!!
tenzij je agrarieer bent! maar voor de zeker heid zal ik het ttog maar na vragen!!
andere mensen gaan het dan ook aanvragen, en dan gaan ze dreigen!!
naa zoveel tijd moet ie er af en anders krijg je hoge boetes! en krijg zo een ding maar van je land af!! ik zou het je afraden!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:42

eventueel als het niet mag, ergens een oude veetrailer ofzo kopen, en die op het land zetten
wat planken van binnenuit ertegen timmeren, sloten op de laadklep et voila

adnil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 21:37

mijn schoonzusje heeft er ook 1 in de wei, waar mijn paard vorige zomer ook stond. Zij hebben een hele hoop zeik gehad met de gemeente, omdat die geen vergunning wilde geven omdat de buurt de hele tijd protest aantekende!!

De wei ligt heel ver van de bewoonde wereld af en de wei ligt ook nog onder aan een berg. Die mensen die protesteerde konden de container alleen zien vanuit hun slaapkamerraam. De container is ook nog groen en er staan bomen omheen, dan moet je toch heel goed kijken wil je wat zien!! Eerst hadden ze gezegd dat het niet 'stond in het landschap' en erna dat het dierenmishandeling was om er paarden in te zetten.... Toen moesten er van de gemeente banden onder, omdat de container verplaatsbaar moest zijn (???). De vader van mijn schoonzusje heeft toen banden half ingegraven naast de container zodat het leek alsof ze eraan zaten haha... Hij heeft een advocaat in geschakeld en die heeft op een gegeven moment gezegd zet de paarden er maar gewoon in, we staan sterk.... Tot nu toe hebben ze niets meer gehoord van de buurt en/of de gemeente.

Ik zal een foto plaatsen:

Afbeelding

edit: kijk het huis ver weg tussen de bomen, dat is van de mensen die steeds protesteerden....
En kijk de bandjes naast de container haha

BJuwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:05

Let wel op gemeentelijke vergunningen. Je mag niet overal een container plaatsen en vaak alleen maar voor een afgesproken tijd.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:49

het probleem met die dingen is dat ze niet zo makkelijk te verplaatsen zijn, en als je dat moet laten doen kost het veel geld

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:31

troost je wij hadden een pipowagen maar die moest ook weg om de een of andere domme reden terwijl het ding op wielen stond en zo te verplaatsen was .