Karakterverandering bij pony na verhuizing.. HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maatje

Karakterverandering bij pony na verhuizing.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:15

Hier mijn verhaal:
Ik ben afgelopen zomer van Rdam naar Emmen verhuisd en had mijn pony (ruin) meegenomen. Sinds het moment dat ie daar stond is ie compleet veranderd. Hij wilde niet meer uit de wei, als ie eindelijk uit de wei was werd ie helemaal gek en begon te hinnenken en super onrustig gedrag te vertonen. Rustig rijden kon niet, zelfs met poetsen was het een ramp. Nu, maanden later, is hij niks veranderd...
Herkend iemand dit, reageer dan aub ?!?!
Alvast bedankt!

Only_Hellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:17

Hadden wij met onze pony ook. Zij had het helemaal niet naar haar zin om de één of andere reden bij die stalling. Om ook nog andere redenen zijn we verhuisd van stalling en binnen een week was ze weer de oude.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:22

Tja, waarschijnlijk staat hij nu in een kudde waar hij volledig in is geaccepteerd en wil hij niet uit de kudde (lees uit de wei) weg en staat hij niet rustig op stal.
Je kan best een beetje consequent optreden als hij zo onrustig staat. Zorg ervoor dat je zijn aandacht vast kan houden en hij zich dus gaat bezig houden met zijn leider (jij dus).

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:35

Erg moeilijk in te schatten.Heeft hij een echt kameraadje in de wei dan heeft kris 25 helemaal gelijk.Een paard is een kuddedier en wil liever niet weg uit zijn groep.Stond hij op je vorige stal ook buiten met vriendjes?Waren dat alleen ruinen,en staan er nu merrie's bij?Ook dat kan een heel verschil maken ....het blijven kerels natuurlijk.Moeilijk probleem om zo even op te lossen,maar zoals kris al zei probeer inderdaad conseqent te zijn.Als hij echt ongelukkig is op deze stal,en dat kun jij het beste zien omdat je hem het beste kent,dan zou ik een andere stal gaan zoeken.

Maatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:38

Op zijn vorige stal stond hij ook in een kudde en daar waren geen problemen, het verschil is wel dat hij nu idd wel met merries erbij staat. Hij is altijd wel erg bezig geweest met merries dus dit is zeker een van de oorzaken. Maar het lijkt mij toch niet echt normaal dat hij zo aan de gang blijft. Corrigeren heeft trouwens erg weinig effect...

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:05

Nou geloof mij,merrie's hebben wel degenlijk deze invloed op je paard.Ik heb hier op stal genoeg voorbeelden.Bij mij staan ze ook veel buiten,en het verschil tussen een groep alleen ruinen en een groep door elkaar is behoorlijk groot.Zet niet een merrie tussen een vaste groep ruinen in,want al zijn het normaal nog zulke goede vrienden,de oorlog breekt uit!(Die invloed hebben wij vrouwen nu eenmaal,we kunnen kerels helemaal gek maken).Kijk of hij op deze stal met ruinen naar buiten kan,het kan even duren,maar je zal zien dat hij rustiger wordt.

Maatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:13

Ja het is niet zozeer dat ze oorlog hebben met elkaar in de wei maar meer dat ie compleet is veranderd wat betreft de omgang met mij... Of zouden jullie denken dat dat dan ook zoveel met die merries te maken heeft?

ikke

Re: Karakterverandering bij pony na verhuizing.. HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:17

Yep, merries kunnen die invloed hebben.
Maarre, wat je jezelf ook kunt afvragen is welke veranderingen er zijn in het voer, hoe goed is zijn basis-opvoeding en hoe is zijn huidige positie in de groep t.o.v. de andere stal. Als hij nu veel hoger in rang is dan in R-dam, dan heeft ook dat waarschijnlijk invloed.