vzh zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 16:50

ik heb al een jaar een veelzijdigheid zadel.. maar een tidjej moch ik een dressuur zadel lenen *ongeveer klein half jaartje* maar vandaag wilde ik mijn vzh zadel gebruiken en die flappen konden gewoon 2 handen tussen. mij lijkt dat niet goed voor een vrij nieuw zadel. een zadel hoort toch helemaal aan te sluiten?.. en ik denk dat hij dan helemaal op de achterkant gaat liggen. hoe denken jullie erover?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
helaas zie je het opd e foto's niet goed!

xx lot

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:52

Wat ik zo kan zien lijkt het of het zadel op de schouder ligt. Het zadel moet achter de schouder liggen. Maar dat is van deze foto moeilijk te zien

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 16:54

je bedoeld dat ie evrder naar achteren moet liggen?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 16:56

Ja, maar misschien ligt hij wel ver genoeg naar achteren maar ligt het zadel gewoon niet lekker.
Ligt het zadel achter de schouder? Waar zit de singel ten opzichte van het voorbeen?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:01

ehm ik heb die dag een foto gemaakt toen ik erop reed.. ik zal even zoeken!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:08

Afbeelding
beugels stonden nog op springmaat.. en foto is verschrikkelijk.. zit beter in dressuur zadel mjah zo kan je wel goed zien hoe de singel zit enz

Afbeelding
en hier zie je dat het wel naar butien staat.. ik kon er 2 handen tussen leggen!

vind dat het trouwens op fdoto's minder lijkt dan toen ik erop zat en er naast stond.. en er werd gezegt dat het wel terug zou buigen omdat ik het tijdje neit gebruikt had

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:39

ik was net de hoefslag aan het lezen! en er stond een onderzoek van hoe zadels moeten liggen enzo!.. en ze hadden het ook over hoe je het kan zien. het zadle moet achter de schouderblad liggen *ligt het volgens mij wel!* leg dan het zweepje langs het schouderblad van je paard naar beneden en doe dit met een ander zweepje langs de boompunt van je zadel (de boompunt van het zadel zit verborgen onder het eerste zweetblad onder een soort 'tasje'waar ze in vallen) de zweepjes moeten dan parallel lopen. als het te klein is overkruist het. en als de zweepjes uit elkaar wijken is je zadel inrpincipe te wijd (denk dat dat dus bij mij het geval is )

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:03

Op die foto's te zien vind ik je zadel wel wat ver naar voren liggen, vooral op de tweede foto.
Probeer gewoon eens hoe hij ligt als je hem verder naar achteren legt

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:10

eh? ik heb em vandaag eerst al wat naar achteren gelegd toen ik vond dat die flappen te wijd waren. en toen was het precies hetzelfde!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:33

mjah ik weet et nu ook neit echt meer

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:38

Silvana is flink geslankt, en die heeft dit ook.
Is je paard afgevallen??

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:42

ehm.. niet echt opgemerkt doordat ik meerdere singels heb gebruikt.. en ze is idd meer gespierd geworden en denk toch wel wat afgevallen!.. wat heb jij gedaan.. ene neiuw zadel?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:44

Wat je wel heb als de zweetbladen niet aansluiten dat als jij erop gaat zitten de huid naar beneden wordt geduwt doordat er maar z'n klein stukje aan de voorkant draagt. Dus de huid wordt over de schoft naar beneden getrokken

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:47

Anouar15 schreef:
Wat je wel heb als de zweetbladen niet aansluiten dat als jij erop gaat zitten de huid naar beneden wordt geduwt doordat er maar z'n klein stukje aan de voorkant draagt. Dus de huid wordt over de schoft naar beneden getrokken

dat is slecht voor de rug toch .. en het gewicht word ook niet gelijk verdeeld?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:29

ik heb net mijn moeder gervaagt.. en als mijn instructeur zegt dat het niet goed is.. gaan we toch iets bedenken voor een ander zadel! want dat ik er makkelijk een hand tussen kan doen en nog ruimte heb is gewoon niet goed! en dan ligt het te veel op de achterkant..

lotttttttt

Re: vzh zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:32

Op de eerste foto's heb je niet aangesingeld he?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:42

lotttttttt schreef:
Op de eerste foto's heb je niet aangesingeld he?

nee.. toen had ik het zadle er los op gelegt om even te kijken hoe het zat!.. maar toen die aangesingeld zat was het even erg en kon ik er aslnog 1 hele hand onder doen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:45

Oh oke, nee ik weet het verder ook niet zo goed hoor, maar kijk, een dressuurzadel met ingebouwde voorsingel zit zeg maar achter de schouders ''strak '' en een vzh zadel heeft dat toch zoiezo al minder gauw, want de singel loopt recht, en de kniewrongen zitten dan ook nog eens een heel stuk naar voren, volgens mij kan er dan altijd wel een hand tussen , maar té veel ruimte is ook weer niet goed natuurlijk . .

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 19:48

ehm ja dat is waar.. maar ik zal morgen es een goeie foto maken! maar het zat echt vreemd.. het lag ineens helemaal op die kussens.. en liet de voorhand totaal los.. en kwam alleen tegen de schouder aan vlakbij de boom.. daarna liet het gelijk los (het klepperde niet.. maar er zat meer dan een beetje speeling tussen!)

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:22

niemad meer die er verstand van heeft?

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 16:43

ik heb even nieuwe foto's gemaakt.. die denk ik wel wat duidelijker zijn! ik zet ze straks hier!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-06 18:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn wat foto's die ik vandaag gemaakt heb.. het bovenste deel sluit aan.. maar het onderste deel niet meer.. en ik wil echt graag weten of dat een probleem is of niet! wie kan mij please helpen?