draver inrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crownjumper

draver inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 14:28

hallo allemaal,

IK ga binnekort samen met mijn instcructrice mijn 6 jarige draver inrijden.(ze heeft hier ervaring in hoor!)
Het is trouwens wel een draver ide maar 1 race heeft gelopen.
Ook is het niet de bedoeling dat ik met hem racen hoor
Hebben jullie mischien nog tips of ervaringen?
Ik ben al wel begonnen met hem longeren en alles voor het luisteren naar de stemhulpen,wat hij echt heel goed doet!

Graag hoor ik wat leuke tips!

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:46

Kijk even op www.dravers.nl en het bijbehorende forum. Daar vind je heel veel nuttige informatie.

Hoe heet je draver trouwens?

Only_Hellen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:01

Doordat ie al op de koers heeft gelopen, is ie een bit en een singel gewend. Dat scheelt. Mijn draver heeft pas op haar 12e voor het eerst een zadel op haar rug gekregen (nu ijna een half jaar geleden) en het gaat super.
Wat Fransje zegt, op dravers.nl kun je heel veel nuttige informatie vinden.

WendyBZ

Re: draver inrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:56

Het gaat over het algemeen niet heel moeilijk, maar er zijn uitzonderingen Er zit in ieder geval een rem en een stuur op, dat scheelt ook een hoop.
Ik begin inderdaad met longeren, met zadel erop. Lieft ook met (korte) losse beugels, zodat ze daar ook aan wennen. Dan is het een kwestie van eerst hangen, met iemand erbij die het paard vast houdt. Het opstappen doe ik gewoon heel veel, erop even zitten en meteen er weer af. Als ze daar aan gewend zijn blijven zitten en stappen aan de hand. Als dat goed gaat stappen aan de longe en uiteindelijk draven aan de longe. Dan moet je gewoon los kunnen.
Maar het is niet altijd hetzelfde hoor Bij Point heb ik aardig wat stappen overgeslagen, bij Tammy ben ik blijven hangen met het erop zitten aan de longe (is nu drachtig dus op rust).