Hoe zit het met maten van leren rijlaarzen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Hoe zit het met maten van leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 11:42

Ik had op internet mooie rijlaarzen gezien, en ik mag ze bestellen voor mijn verjaardag. Maar hoe zit het met die maten? Ik neem aan dat je de kuitmaat gewoon in cm opmeet op het dikste gedeelte?

En de schachthoogte, is dat ook in cm, of is daar een speciaal iets voor? Deze maten stonden er namelijk:

Alles voetmaat 39:
hoogte 46 kuit 33
hoogte 44 kuit 34
hoogte 49 kuit 33
hoogte 49 kuit 35

Als ik mijn kuit op het dikste gedeelte opmeet, dan is dit 35 cm.
Als ik vanaf mijn hiel naar mijn knieholte meet, is dit maar 40/41 cm. Betekend dit dat mijn beentjes dus te kort zijn, en ik ergens anders laarzen moet bestellen? Wie helpt mij? Alvast bedankt iig!

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:50

Als je nooit eerder leren laarzen gehad hebt is het lastig in te schatten qua maten en is een meetfout snel gemaakt.
Laat je benen een keer opmeten in een ruitersportzaak.
De hoogte zal in dit geval de controle maat zijn die je van je hak naar je knieholte meet.

op www.rijlaarzen.nl kun je meer info vinden over de maten.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 12:00

Daar staan bij voetmaat 39 ook schachthoogten vanaf 46. Is dit gewoon in cm dan? Want dan lijkt het er dus echt op, alsof ik te korte benen heb...

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:02

Maten zijn altijd in cm.
Bij een voetmaat van 39 is een controlemaat van 40/41 cm vrij kort, maar wil niet zeggen dat het onmogelijk is of dat ze geen passende laars voor je hebben. Kan hooguit zijn dat je maatwerk nodig hebt. Bestellen lijkt me in jouw geval dus niet handig

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 12:18

Bedankt voor je reacties Ik heb een email gestuurd om een afspraak te maken voor aanstaande zaterdag, en dan zien we het wel. Ik durf ze op deze manier idd niet via internet te bestellen.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 19:04

schacht hoogte moet je altijd een aantal cm bijreken ik zal even voor je nakijken hoeveel precies.