Endurance oefenwedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Endurance oefenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 10:31

Hoihoi,

Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in de endurance sport. Het lijkt me geweldig om dit een keertje uit te proberen.
Meerdere mensen dachten dat mijn paardje dit best aan zou kunnen, ze wordt 4 tot 6 keer in de week bereden, 's winters maar 2 tot 4 keer serieus dressuur, en verder ontspannen buitenritjes. 's Zomers rijd ik intensiever, en ik rijd dan bijna altijd 6 keer per week. Waarvan 4 of 5 keer een uurtje of langer intensief rijden.
Denken jullie dat mijn paard dit aan kan?
En nu de vraag waarom ik dit topic plaatsten: waar zijn oefen/ kennismakings-wedstrijden?

Alvast erg bedankt!

Groetjes Joëlle

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:33

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:37

Kijk eens op de site van de endurance vereniging: www.deronline.nl
Daar staat ook de wedstrijd kalender! Volgens mij is er bij bijna elke wedstrijd ook een kennismakingsklasse.
En ik denk trouwens ook wel dat je paardje het aan kan hoor!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:39

ik zou niet weten of je paard het aan kan dat zijn dingen die je in de praktijk moet uitzoeken.
een kenningsmakingsklasse zit volgens mij bij iedere wedstrijd.
schrijf je eens in en verdiep je eens verder in hoe je moet trainen en hoe het in zijn werk gaat.

mocht het niet bevallen of je paard heeft veel moeite dan weet je dat het nix is, maar voor hetzelfde geld gaat het hartstikke lekker en dan heb je weer eens afwisseling

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 11:02

Bedankt voor de tips!

Ik zie net dat je paard een paspoort moet hebben, dat heeft ze niet, hoe moet je dat aanvragen (ze heeft ook geen papier)?

Sash

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:37

hai hai,

je kan inderdaad bij iedere wedstrijd een kennismakingsklasse rijden. daarbij ligt de maximum snelheid ook lager.
je moet het gewoon eens proberen. misschien iets in de buurt zoeken en gewoon meedoen. je paardje rijd regelmatig dus zal best een goede basis conditie hebben.

een paspoort krijg je als je je paard laat chippen. daar hoef je dus geen papieren oid voor te hebben. in een nieuw paspoort staan nog niet de influenza inentingen dus je moet wel je inenting boekje meenemen.
er is ook een lijst met endurance topics dus misschien kan je daar ook even zoeken naar tips voor je eerste wedstrijd!

succes!

edit ik heb even de link voor je gezocht: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=29&t=419402