Aangezien het betere weer er alweer aankomt ben ik volop bezig met de voorbreidingen voor mijn buitenritten. Ik heb mijn pony pas sinds 2 maanden dus het zullen onze eerste lange ritten worden. We zijn reeds naar buiten geweest en dat ging helemaal goed. Ik vraag me nu dus eigenlijk af of ik beenbeschermers aan moet brengen bij mijn pony of niet. En zoja, welke beschermers raden jullie aan?
Ik zou zeker peesbeschermers aandoen en strijklappen... Ookal zijn strijklappen misschien niet echt nodig, het geeft toch bescherming! Veel plezier met je pony!
Silence
Daar zat ik inderdaad ook zelf aan te denken. Vooral aan peesbeschermers. Mijn pony is een fijn gebouwd beestje van 1.51. Maatje Cob heb ik nodig denk je ook niet?
Drie in één beschermers van Aktion of van Harry's Horse. Die zijn erg fijn, bieden veel ondersteuning, beschermen vo;doende aan de voor en achterkant en de benen worden niet warm.
Het ligt en een beetje aan want vaak doe ik helemaal niets om. Als je op een ruiterpad rijdt met veel (mul) zand dan kan er zand tussen de beschermer en het been komen. En dat gaat schuren, da's niet fijn. Dan beter helemaal niets.....