Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Steef_Star schreef:Heej,
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik ben ook op mn 4e begonnen met paardrijden. Ik wilde toen ook het liefst elke dag rijden haha, dus mocht ik op paardrijden! Ben nu 16 jaar.
Urielle schreef:Tot een jaar of 6 is rijden in principe slecht voor de heupen
Een keer per week een kwartiertje wat rondhobbelen kan natuurlijk altijd, echt leren rijden of lang/vaak te paard zou ik nog even uitstellen.
Steef_Star schreef:Ik had een half uur les per week les.. het stelde niet veel voor! Het was wel draven, maar niet veel. Was al blij genoeg dat ik uberhaupt op een paard mocht zitten haha!
hahahahahahah Steef_Star schreef:Hahaha, wat lief! Misschien kan je wel gewoon 1 keer per week een kwartier/half uurtje een beetje rondhobbelen inderdaad. Ik was laatst een filmpje aan het kijken van mij aan het paardrijden, toen was ik ook 4.. nou me hoofd had het hele half uur een bigbigsmile!
*nu ga ik naar beneden! tot morgen
sabje19 schreef:Wat mij altijd verteld is (ook door instructrice) dat het pas vanaf 6 jaar mogen rijden, omdat ze dan motorisch beter zijn dan op jongere leeftijd en ze dan het allemaal wat makkelijker kunnen leren.
Ik zat zelf ook wel eens op een pony/paard toen ik een klein was, maar ben pas op mijn 7e echt met paardrijden begonnen. Toen mocht het ook pas bij de manege.
) mocht je nog beginnen met 4 of 5 jaar. Ik was net 5 toen ik begon. Op die manege moet je nu 6 zijn en op de manege waar mijn paard staat ook! Sisim schreef:Ik mocht pas op mijn 12 e beginnen van mijn ouders! Voor die leeftijd zou het slecht zijn voor het bekken met als gevolg dat kinderen baren moeilijk zou zijn... Alsof mij dat wat interesseerde! Toen ik eenmaal mocht, toen was ik er niet meer vanaf te slaan. Kinderen baren heb ik nog niet geprobeerd...
Ik zou zeggen, laat lekker spelenderwijs rijden en prutsen met de pony. Jong geleerd is oud gedaan toch?
Blijf er wel altijd bij.. je weet het nooit met dieren. En ook niet met kinderen trouwens..
Sisim schreef:Ik mocht pas op mijn 12 e beginnen van mijn ouders! Voor die leeftijd zou het slecht zijn voor het bekken met als gevolg dat kinderen baren moeilijk zou zijn... Alsof mij dat wat interesseerde! Toen ik eenmaal mocht, toen was ik er niet meer vanaf te slaan. Kinderen baren heb ik nog niet geprobeerd...
Ik zou zeggen, laat lekker spelenderwijs rijden en prutsen met de pony. Jong geleerd is oud gedaan toch?
Blijf er wel altijd bij.. je weet het nooit met dieren. En ook niet met kinderen trouwens..
adnil schreef:Sisim schreef:Ik mocht pas op mijn 12 e beginnen van mijn ouders! Voor die leeftijd zou het slecht zijn voor het bekken met als gevolg dat kinderen baren moeilijk zou zijn... Alsof mij dat wat interesseerde! Toen ik eenmaal mocht, toen was ik er niet meer vanaf te slaan. Kinderen baren heb ik nog niet geprobeerd...
Dan heb ik achter 4 maanden een probleem![]()
![]()
marleendv_88 schreef:Ik ben begonnen toen ik 9 was, mocht niet eerder van me ouders. Maar niet omdat het niet goed zou zijn, ze vonden het nog te gevaarlijk..
Vanaf mijn 7e heb ik in de 'gewone' les meegereden, maar omdat ik degene was met de meeste ervaring(maar ook het jongst en kleinst..) moest ik op de moeilijke pony's, waar ik iets te vaak af gevallen ben. ik ben toen ook 2 jaar gestopt, maar om mijn 10e zeurde ik mijn moeder weer helemaal gek en toen ben ik via de manegelessen en twee verzorgpony's uiteindelijk bij een eigen knol uitgekomen 
. 
)