Hoefijzer van paard raakt los in de trailer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linny2

Hoefijzer van paard raakt los in de trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:53

Elke keer als m'n haflinger Arie in de trailer gaat raakt zijn hoefijzer los of gaat hij eraf en we horen hem in de auto tegen de trailer zijwand vallen.
Heeft iemand een tip wat ik er aan kan doen want als ik nu bij het bos of strand kom ligt elke keer zijn hoefijzer eraf!
Bedankt alvast

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:08

Dat hoefijzer lijkt me nog niet het grootste probleem... Ik zou eerst eens achterhalen waarom hij zich laat vallen.

Mijn oude pony liet zich ook vallen als hij een deken ophad, dan had hij niet genoeg steun aan de wand oid. Hij liet zich vallen en raakte helemaal in paniek.

pimmetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:17

Ik zou hem springschoenen aandoen. Dat voorkomt meestal dat hij zijn hoefballen beschadigt en zijn ijzers af kan trappen.
Heb je tijdens het vervoer wel beenbescherming om?

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:19

Ik zou het probleem idd gaan aanpakken en dat probleem si waarschijnlijk toch angst in de trailer, iig veel ontrust! Natuurlijk is goede bescherming erg belangrijk, maar het is het beste als je paard gewoon normaal in een trailer kan staan!

linny2

Re: Hoefijzer van paard raakt los in de trailer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 22:23

Okee bedankt iniedergeval.
Hij heeft wel gewoon beenbescherming om en hij valt alleen in de bochten tegen de kant maar het paard waar hij naast staat in de trailer doet dat niet.. En hij lijkt ook niet echt bang want het lijkt mij als hij echt bang is dat hij ook niet de trailer in durft maar hij loopt er zo in..

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:28

Onze merrie heeft ook iets moeite met haar evenwicht en in de bochten leek het of ze pootje over ging. Hier verloor ze wel eens een ijzer bij. Dit even aan de smid gemeld en hij legt nu de ijzers er meer onder(of zo iets!!) geen afgetrapte ijzers meer, nadien.

Misschien een tip!!

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 17:59

Okee dankjewel ik zal het er eens met de hoefsmid over hebben

noby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:07

mijn paardje liet zoch ook in de bocht gewoon 'vallen'
na verloop van tijd kwamen we erachter dat ze breed moest kunnen staan dus in een 1,5 paards trailer of en een 2 paardtrailer zonder schot.
op deze manier kon ze wijd staan en kon ze haar evenwicht bewaren in de bochten.
als er een schot tussen zat liet ze zich hangen en schoten haar benen onder het schot.