Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar ik ben er wel helemaal tegen!! T is idd. in Nederland verboden..
en oren mag ook niet meer.. maar of dat ook zo is in het buitenland... tis gewoon dierenmishandeling! 
loesje688 schreef:Het mag inderdaad niet, maar sommige mensen doen dit nog wel, je zou namelijk betrapt moeten worden terwijl je de staart aan het couperen bent mocht je een boete krijgen. Dus mensen kunnen in principe binnen in stal de staart couperen en het paard de volgende dag weer in de wei gooien. De politie kan dan namelijk niets meer bewijzen.

love_lucca schreef:loesje688 schreef:Het mag inderdaad niet, maar sommige mensen doen dit nog wel, je zou namelijk betrapt moeten worden terwijl je de staart aan het couperen bent mocht je een boete krijgen. Dus mensen kunnen in principe binnen in stal de staart couperen en het paard de volgende dag weer in de wei gooien. De politie kan dan namelijk niets meer bewijzen.
hoe wou je dat uit leggen bij een 3 jarig paard of nog jonger dan kan je niet zeggen dat is voor die wet is ( niet dat ze dat gaan controleren)
punkies schreef:wat ik dan wel weer gek vind, is dat als zo'n paard in nl geboren is en ook bij de KVTH is ingeschreven, dat hij wel mee mag doen met de keuring zonder staart.
love_lucca schreef:in Nederland mag het zeker niet ,maar volgens mij zijn er nog zat mensen die het hier nog gewoon doen of het ergens in het buitenland laten doen waar het wel mag
Omdat je het zo gewend beest. Een staart is wel veel fijner voor het beestje zelf
Lusitana schreef:Gewoon uitsluiten van keuring en stamboek, die freaks en gecoupeerde dieren.