! Ik zet dit meteen maar even recht: het komt dus niet van het zadel. Toen Jasmijn in December/januari een tijd in een paardenkliniek lag had ze een wollen deken onder haar winterdeken. Ze was namelijk erg ziek en had het ontzettend koud. Toen ze eindelijk uit de kliniek mocht vroor het echter buiten waardoor ik de wollendeken er onder liet zitten. Dit heb ik gedaan omdat de overgang te root zou worden. Ik dacht dat de deken goed pastte, maar dat bleek achteraf dus niet.. De deken heeft op de schoft blijkbaar zo zitten drukken dat de haren daar nu (na bijna 3 weken!!) uitvallen en de huid op de schoft iets hard is geworden. Ik zie nu tot mijn grote vrees dat daar witte haren gaan groeien en het wordt een niet zo klein wit plekje ook. Gelukkig ligt het zadel daar niet op, dus dat kan het niet verergeren.Is er nog een mogelijkheid om de witte haren zo min mogelijk tot uiting te laten komen, of is daar geen hoop meer voor? Ik baal hier ontzettend van omdat ik altijd zo zorgvuldig ben met het zadel en er altijd oplet of het nog wel goed ligt. Nu lijkt het net alsof ik geen goed passend zadel o.i.d. heb kan de reacties nu al horen

)