paardenpaspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

didigirl_85

paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:30

Hoi wie weet hoeveel het kost als je een paard koopt en dan jou naam als eigenaar in het paardenpaspoort laat zetten ?

lotttttttt

Re: paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:33

* wil dit ook graag weten *

ijspeert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:34

bij mij koste het 26,50

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:39

oke en weet je ook wat je precies moet doen?

amazingstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:06

ik moet lid worden van het KWPN om mijn KWPN veulen op mijn naam te laten zetten en dit kost 75 euro in het jaar.
beetje raar alleen dat je lid moet worden van zo'n blad om je paard op je naam te krijgen! of niet? wie heeft dit ook gehad met zijn/haar KWPNer?
pb mij dan even!

gr. amazingstar

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:29

Bij aanschaf van mijn eigen paard kon ik haar op naam laten zetten en dan wordt je automatisch lid van het kwpn a € 76.50 per jaar en daar ontvang je dus ook de IDS mee.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:33

Bij mij precies hetzelfde als bij Rubywhite

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 16:38

hoi ja dat weet ik dat je eerst lid moet worden van kwpn maar na een jaar kan je dat weer opzeggen.
Maar hoe zit dat met met het paardenpaspoort hoe moet je dat laten wijzigen

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:45

Ik heb toen het stamboekpapier naar het KWPN opgestuurd met mijn gegevens als nieuwe eigenaar.

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 17:47

Nafo is een Appaloosa, maar ik heb het paardenpaspoort via iemand van "Het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek" gekregen, omdat zij het goedkoopste waren met een paardenpaspoort,
Ik heb er nl €23 voor betaald.
De Da heeft de gegevens en zijn chipnummer doorgestuurt naar de voorzitter, en deze heeft voor het paardenpaspoort gezorgd.

Ik heb achteraf wel veranderingen moeten aanbrengen, omdat de vorige eigenaar niet alle gegevens juist aan de DA had vermeld.
Die veranderingen kunnen alleen plaatsvinden als je een OFFICIELE verklaring hebt met de juiste gegevens van een DA.
Anders kunnen zij geen veranderingen maken in het paspoort, omdat dit nl geregistreerd staat!

sume

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 19:55

Ik ben toen lid geworden van het KWPN en heb het stamboek papier toegestuurd en toen kreeg ik een sticker van het KWPN met mijn gegevens erop en die moest ik in het paspoort plakken.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:13

Tegen mij werd er verteld dat je een kwpn-er pas op naam hoeft te laten zetten als je zou willen gaan fokken met een merrie..

Ik heb het toen niet gedaan, inmiddels is mijn kwpn-er verkocht.

didigirl_85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:07

maar bij mij is het zo dat ik graag zou willen dat mijn kwpn paard op mijn naam staat en niet op die van de vorige eigenaar maar vind het wel raar dat je daarvoor lid moet worden

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 21:09

Je hoeft geen lid te worden. Als je geen lid wordt (bent) betaal je eenmalig kosten om je paard over te schrijven.

Als je lid wordt betaal je geen extra kosten buiten het lidmaatschap om om je paard over te schrijven.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:02

vlasta schreef:
Tegen mij werd er verteld dat je een kwpn-er pas op naam hoeft te laten zetten als je zou willen gaan fokken met een merrie..

Ik heb het toen niet gedaan, inmiddels is mijn kwpn-er verkocht.

hihi op t papier staat : papieren dienen zsm op naam overgezet te worden van de nieuwe eigenaar.

Als je t bij het kwpn overschrijft ben je volgens mij in princiepe gewoon lid iig voor 1 jaar

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:02

ik moet mijn veulen ook nog steeds op mijn naam laten zetten
hij heeft papieren enzo dus ik moet het ook na het stamboek sturen met mijn gegevens zei de vee arts.
maar ik wil niet lid worden van het stamboek dus dat moet ik er dan bij zeggen.
denk dat het bij jou misschien ook zo moet.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:21

Even overgenomen van de site van het KWPN:

Hoe moet ik mijn paard overschrijven op mijn naam?
Om een paard over te laten schrijven op uw naam moet u lid zijn van het KWPN. Het overschrijven is gratis. U dient de originele stamboekpapieren van het betreffende paard, liefst aangetekend te sturen naar KWPN, afdeling Stamboek, Postbus 156, 3840 AD Harderwijk. Met daarbij de gegevens van de nieuwe eigenaar waar het paard naartoe overgeschreven dient te worden.

Die van mij moest nog gechipt worden (had wel al een paspoort), heb toen een formulier van de DA gehad waarop ik het kon aankruisen om het te laten overschrijven op mijn naam, paspoort en stamboekpapier opgestuurd, kreeg een nieuw stamboekpapier met mijn naam er op aan de achterkant en ook nog een sticker in het paspoort.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:37

ik heb besloten hem niet op mijn naam te laten zetten. het is geen eigendomsbewijs en aangezien ik een ruin heb ik er voor de fokkerij ook niks aan.
vind 75 euro nogal een duur grapje om mijn naam in het papier te laten zetten terwijl ik er eigenlijk niks aan heb.

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:43

Hmm, ik heb een haflingermerrie gekocht met een Nederlands Paardenpaspoort. Om ze op mijn naam te krijgen, met Belgische papieren (die ik nodig heb om er mee te kunnen fokken) betaald ik 102€ (40€ lidmaatschap van het Belgische Haflingerstamboek + 62€ overschrijvingskosten om ze op mn naam te zetten)

Cassia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:48

Naima schreef:
Hmm, ik heb een haflingermerrie gekocht met een Nederlands Paardenpaspoort. Om ze op mijn naam te krijgen, met Belgische papieren (die ik nodig heb om er mee te kunnen fokken) betaald ik 102€ (40€ lidmaatschap van het Belgische Haflingerstamboek + 62€ overschrijvingskosten om ze op mn naam te zetten)

Wij hebben ook juiist hetzelfde moeten doen met onze Nederlandse Haf
Voor 2 paarden hebben ze het meteen gedaan en opgestuurd de andere (die al belgische papieren had) hebben we nog steeds niet en men moeder begitn zich ongerust te maken omdat de papieren van onze paarden daar nog steeds liggen
Al een maand ofzo

JanvZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 23:51

www.kwpn.nl en voor een ander stamboek moet je dan maar ff
op google zoeken. Het is zo gevonden hoor!!!

Aeris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 10:49

Cassia schreef:
Naima schreef:

Wij hebben ook juiist hetzelfde moeten doen met onze Nederlandse Haf
Voor 2 paarden hebben ze het meteen gedaan en opgestuurd de andere (die al belgische papieren had) hebben we nog steeds niet en men moeder begitn zich ongerust te maken omdat de papieren van onze paarden daar nog steeds liggen
Al een maand ofzo

Idem, bij mij is het nu ook een maandje geleden dat ik de papieren aangetekend verstuurde... Als ik ze maandag nog niet in de bus heb, dan bel ik dinsdag nog even naar het secretariaat. Ze zeiden dat ze de raszuiverheid moesten verifieren, maar met een blik op de ouders wist je eigenlijk al genoeg!

Ik hoop dat je jouw papieren ook snel terug krijgt!!

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:01

mijn appie had een paspoort van het nas, mijn gegevens stonden daar heel netjes in.
de nieuwe eigenaar heeft het opgestuurd om aan te laten passen.

ze heeft het pas teruggekregen:
kruis door mijn gegevens, hun gegevens erondergeschreven en een stempeltje.
30 euro ongeveer...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:24

Ik lees hier dat je lid MOET worden ...nou hoe dat met de fokkerij zit kan ik jullie niet vertellen...maar voor een simpele overschrijving van het paard op jouw naam mogen ze je niet dwingen om een lidmaatschap aan te gaan.

Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met mijn pony.Ik had een paspoort nodig en er werd mij vrolijk verteld dat ik :
- lid moest worden van het stamboek
-statiegeld moest betalen voor de papieren
-het paard op mijn naam moest zetten
Ben toen eens na gaan denken....ik MOET helemaal niets....als ik voetbalschoenen koop...moet ik dan ook lid worden van een club??Of als ik een opel koop...moet ik dan alleen bij de opel-dealer mijn zaken doen en lid worden van de opel-club??
Erg leuk maar daar trap ik niet in,ik heb hier en daar wat onprettige mail gehad van een paspoort-consulent van dat stamboek en kreeg heel wat naar mijn hoofd geslingerd.
Zij onthielden mij van mijn wettelijk verplichte paardenpaspoort en ik was bijna zover dat ik een advocaat in wou schakelen.Op dat moment was er ook een goede vriendin van mij die in de clinch lag met datzelfde stamboek.We hebben toen de PVE ingeschakeld en ze zijn er ook voor op hun vingers getikt.

Ik heb mijn paspoort uiteindelijk via het Fjorden-stamboek gekregen,daar zat een heel aardige meneer die mij ernstige verhalen over stamboeken kon vertellen en een beetje alle "afvalligen"aan een paspoort hielp(ook de "rasloze paarden en pony's).

Je hoeft een paard ook niet op je naam te hebben,dat heb ik ook niet ..ik heb met de voormalige eigenaar een verkoopcontract getekend en dat is mijn eigendomsbewijs.Rechtgeldig door de handtekeningen die erop staan.Het paard staat nog steeds op de naam van de fokker...prima...ook daar heb ik nog wel eens contact mee
Laat je niet zomaar omver praten...als ze mij anders hadden benaderd en niet op een "ik weet het allemaal wel dus doe jij nu maar wat ik zeg"-toon,dan was ik wel lid geworden van het stamboek...nu dus niet.

Als jij je paard op jou naam wilt hebben heb je dus geen lidmaatschap nodig,ze kunnen wel een hoger bedrag rekenen voor administratie kosten(die soms meer zijn dan een lidmaadschap ),maar dat is hun goed recht.
Begrijp mij niet verkeerd...stamboeken zijn prima en dienen zeker een goed doel,maar dwangmatig lidmaatschap....is verboden bij de Nederlandse wet.Bij twijfel of misstanden kun je altijd contact opnemen met het PVE.

Groetjes,Tinky(sorry als ik een beetje off-topic ging)

madelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 00:26

ik heb een rasloos veulentje en ik heb zijn paspoort gewoon via het KNHS aangevraagd. was eenmalig €31,10. en inderdaad ik MOET helemaal niks en al helemaal niet lid worden van het KWPN.