verschil aansnoerneusriem en gewone neusriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sempre

verschil aansnoerneusriem en gewone neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 10:33

Hoii
Ik weet bijna zeker dat er wel ergens een topic over moet zijn, maar ik kan er geen vinden

Wat is nou het verschil tussen een aansnoerneusriem en een 'gewone'? (qua werking)
en welke is beter?

Groetjes Nancy

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:34

Ik zou werkelijk niet weten wat het verschil is, behalve dat de aansnoerneusriem opeens een rage is ofzo?

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:37

kwa werking is er geen verschil.
het enige is dat je een aansnoer kunt aansoeren zodat het paard zijn mond niet meer openkrijgt (door dat het riempje door een ringetje gaat en terug kun je er meer kracht opzetten...)
maar of dat nou zo prettig is voor het paard...
ik vind een aansnoer wel prettig als je het niet te strak vastmaakt, dus wel nog 2 vingers ertussen krijgt => vaak zit er onder de kin een dikker stukje leer, en dat lijkt me wel comfortabeler voor het paard.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:38

je hebt geen brede neusriemen die niet aansnoer zijn . En mijn paard heeft veel wit en met een brede neusriem breekt dat een beetje. Ik heb hem ook nooit zo strak. Maar het schijnt dat bij een aansnoerriem hij zn mond niet echt open kan doen om het bit te ontwijken. Maar pin me er niet op vast

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:38

Flew schreef:
Ik zou werkelijk niet weten wat het verschil is, behalve dat de aansnoerneusriem opeens een rage is ofzo?

Nou, dat je er ongeloofelijk de bek van je paard mee kunt aansnoeren Voor de betere sukkels dus, die nog denken dat je met meer leer beter kunt rijden.

Ik weet wel dat de meesten hem gebruiken omdat het mooi zou zijn (dat zie ik dan niet, maar vooruit), maar zo af en toe kom ik ze wel tegen met zo'n dichtgesnoerde bek (dat hoort zo volgens mijn instructrice) jaja, dat zal wel...........

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:42

Aansnoerneusriemen zijn meestal breder en met een "kussentje" onder de kin, mits niet aangesnoerd (!) lijkt dat me voor het paard comfortabeler. Bovendien vind ik persoonlijk het mooier, maar dat is bijzaak.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:44

Ik vind de aansnoerneusriemen persoonlijk ook mooier, maar ik zie het nut er niet van in om er een te gebruiken, bovendien heb ik een halsterjoofdste.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:17

Aansnoerneusriemen zijn NIET gemaakt om aan te snoeren. Die naam klopt niet.
Grot voordeel is dat de gesp niet direct op de kin zit.
Mara snoer er alsjeblieft niet de mond van je paard/pony mee dicht.
Hoe strakker je de mond dicht snoert, hij meer spanning in de kaak. Duw je eigen kaken maar eens flink op elkaar met je handen en probeer dan je kaak te ontspannen, dat lukt niet. En wat wil je nu juist met rijden... ontspanning!

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:24

omdat aan een zweedse neusriem aka aansnoer aka bonfire neusriem , de 2 ringetjes zitten is de neusriem uitermate geschikt voor paarden met een wat zwaardere kaak, het 'aansnoer'gedeelte kan dan in een bepaalde hoek tov van het voorgedeelte worden vastgemaakt zonderr dat de neusriem geheel uit z'n model wordt getrokken of hinderlijk voor het paard is.

er zijn wel engelse neusriemen te koop die breed zijn

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 14:37

okee, bedankt.
zelf heb ik nu sinds kort aansnoer, dus vandaar

Ik vind het zelf ook erg mooi

milo

Re: verschil aansnoerneusriem en gewone neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:13

Afbeelding

deze bedoelen jullie toch??

op deze foto kan je het ringetje goed zien, waar je de riem doorheen haalt:

Afbeelding

ik vind het juist heel mooi, brede hoge neusriem. of je hem nou zo dichtmaakt of in een gaatje doet, maakt niks uit, beide kan je te strak aansnoeren toch?

hij staat rambo hartstikke stoer, en zo te zien vindt hij het allemaal wel goed zo! (anders had ik hem er ook echt wel over gehoord, met het diergesprek, toch? )

JackenJill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 15:17

Mijn vorige verzorgpaard had ook altijd een aansnoerneusriem, weet niet of daar een bepaalde gedachte achter zat ofzo, dat heb ik nooit gevraagd. Maar ik heb die nooit te strak vast zitten aansnoeren ofzo. Het is best makkelijk vast te maken door de richting waarin je het vast maakt, moest eerst even wennen om een gewone neusriem te gebruiken bij mijn huidige verzorgpaard. Maar qua strakte of gebruik merk ik echt geen verschil..