een goed info paardenboek, weet jij er een voor mij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yaiMydruPkE

een goed info paardenboek, weet jij er een voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 22:49

hey!

ik moet mijn zit en nog wat andere dingen verbeteren aan mijn "rijkunst" ik zoek dus een leuk boek waar veel tips in staan. want de paarden boeken die ik heb zijn of voor mega-beginners of het zijn encyclopediën. daarom zoek ik een leuk en leerzaam boek, omdat ik mijn 3- bijna vierjarige ponytje j'aimy absoluut niet wil verpesten. mijn zus helpt me al goed. maar je weet hoe het gaat bij zussen, soms wordt de kritiek te heftig... haha begrijp je wat ik bedoel?

xxjus

ps. by the way, heeft iemand het nieuwe roze endurance hoofdstel dat je om kan toveren naar een halster? zo ja, zet er dan een plaatje bij van je pony de hem aan heeft (als je dat hebt) dat zou ik fijn vinden!

yaiMydruPkE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 22:50

uhh, b-the way, dat zussen gedoe is niet slecht bedoeld

wsundayl

Re: een goed info paardenboek, weet jij er een voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:58

Boek wat ik echt geweldig vindt is Centred Riding. Het bestaat in 2 delen en geeft heel veel tips en oefeningen om je houding en zit te verbeteren.
Soms klinkt het wat zweverig (stel je voor dat er een anker uit je lijf naar beneden gaat) maar ik vond het hele leuke en nuttige tips.

HippoLogic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:52

Basisrijkunst van Anne Muller
Verlichte rijkunst van Heather Moffett

Beide zijn goede boeken voor de ruiter. Centered Riding was al genoemd en dat is ook een echte aanrader!

Misschien is privé-les nemen een beter idee, dan les van je zus?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 16:10

Ik zou ook zeggen: basis rijkunst van Anne Muller en Centered Riding.