vandaag veel gedaan, hoe morgen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

vandaag veel gedaan, hoe morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 19:14

hoihoi

ik zal het even uitleggen, ik sta met mn pony op een boerderij en daar rijd ik in een buitenbak, ik kan dus met sneeuwval niet rijden...
nu heb ik maandag even gelongeerd, dinsdag en woensdag een kwartier gestapt en gister even 15 min kunnen longeren,

vandaag echter ging mijn pony mee naar de ORUN cursus en dat was een lange middag, ik zat er rond half 2 op en 4 uur was ze klaar, we hebben en gedressuurd en gesprongen allebei best intensief,(tussendoor ook nog gewisseld van ruiter) toen heb ik dr thuis nog een half uur in de paddock gezet, tijdens het rijden struikelde ze een keer heel erg bijna onderuit met 4 benen maar ging net goed.. en daarna gelukkig niet meer gebeurd. maar als er morgen dus weer sneeuw ligt kan ik niet rijden, wat kan ik het beste gaan doen met dr dat ze zo min mogelijk spierpijn heeft? ik heb dr thuis met cole's liniment afgenomen en dr voeten afgespoten. maar ze heeft dus voor vandaag erg weinig gedaan en ze heeft redelijk snel spierpijn dus wat zou ik het beste kunnen doen? ik ga haar al wel vroeg in de paddock zetten zodat ze benen kan strekken.

groetjes
Laatst bijgewerkt door Bonny4life op 03-03-06 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

loesje688

Re: vandaag veel gedaan, hoe morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:16

Lekker stappen en eventueel wat licht werk. Iniedergeval niet keihard trainen anders zouden de spieren overbelast kunnen raken maar ook niet stilzetten want dan zou hij juist ontzettend stijf kunnen worden.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 19:17

loesje688 schreef:
Lekker stappen en eventueel wat licht werk. Iniedergeval niet keihard trainen anders zouden de spieren overbelast kunnen raken maar ook niet stilzetten want dan zou hij juist ontzettend stijf kunnen worden.

ja zat ik ook aan te denken, een klein stukje buiten stappen ofzo als er geen sneeuw ligt en anders aan de hand. en eventueel wat licht werk maar denk dat de bak dat nog niet toe laat. bedankt voor je reactie.

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:25

Goed idee om lekker buiten te stappen. Ga ik misschien morgen ook wel doen (binnenmanege is bezet ivm wedstrijd en als ik het weerbericht zo hoor komt er een sneeuwstorm deze kan op dus ik kan ook wel gedag zeggen tegen de buitenbak...)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 19:26

loesje688 schreef:
Goed idee om lekker buiten te stappen. Ga ik misschien morgen ook wel doen (binnenmanege is bezet ivm wedstrijd en als ik het weerbericht zo hoor komt er een sneeuwstorm deze kan op dus ik kan ook wel gedag zeggen tegen de buitenbak...)

ja erg he! ik hoop dat het mee gaat vallen allemaal en lekker kan blijven rijden maar onze bak is zo slecht nu... ik was al blij dat ze vandaag mee kon naar de binnenbak maar ze moest wel meteen hard aan het werk, maar als ik morgen er rekening mee houd moet er toch niks aan de hand zijn?

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:29

Nee hoor, je hebt de benen afgespoten en gekoeld, meer kan je niet doen, lijkt me erg vreemd als ze er dan nog last van heeft.
Ik hoop idd dat het hier mee zal vallen met de sneeuw, ik heb geen zin om morgen met een fohn de buitenbak te ont-sneeuwen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:55

ja ik hoop dat de spierpijn meevalt, vind t anders zielig maar goed ze kan ook wel wat hebben en zo word de conditie beter.