HELP me paard is te dik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoVeYouH

HELP me paard is te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 18:11

HELP me paard is veel te dik
ik heb een kwpn er die veel te dik is
en ik rij haar ong 5 keer per week
en ik wil graag met haar de sport in omdat ze alle oefeningen
beheerst maar ze is gewoon echt veel te dik
een vrouw vroeg aan mij of ze drachtig was
en het is ook gewoon heel erg slecht maar ik heb al
heel veel geprobeerd maar niks helpt
ze is ook heel snel aan het hijgen en zweten wat natuurlijk niet gek is met een dik lichaam
hopelijk kan iemand mij helpen want ze kijken me echt op de manege allemaal na met een blik van zoo wat een beest
dus ik hoop dat ik goede tips krijg
alvast bedankt
Afbeelding

loesje688

Re: HELP me paard is te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:11

Omdat ze snel buiten is kan je je paard beter 2 keer per dag een half uurtje rijden/losgooien/longeren etc. ipv een uur. Eventueel kan je een verzorger erbij zoeken, maar ik weet natuurlijk niet wat je allemaal al geprobeerd hebt. En sommige paarden zijn nu eenmaal dikker aangelegd en hebben veel moeite met afvallen en op gewicht blijven.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 19:26

het ligt er ook aan hoeveel krachtvoer je paard krijgt. Mijn paard is ook veel te dik, maar die stond ook op 2 kilo brok per dag. Dat heb ik nu afgebouwd naar 1 kilo waar hij meer dan genoeg aan heeft, en hij is sindsdien al best veel afgevallen. Dus ik zou krachtvoer minderen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:35

Hoeveel voer je je paard op dit moment?
Het is niet goed als een getraind paard zo snel buiten adem is en loopt te hijgen, zou er niet iets anders aan de hand kunnen zijn?

Ik zou in iedergeval je paard geen mais of musli of zo gaan voeren dat zijn dikmakers.

En misschien een idee om je paard meer beweging meer overgangen etc gaan rijden daar vallen paarden ook van af.

Mijn pony is ook dik en doe er mijn best voor maar het kan mij echt niet schelen wat andere mensen denken, trek het niet teveel aan wat andere mensen denken hoor

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:40

Veel rijden en dan intensief!
En veder iets minder eten geven..
klink zo makkelijk.. maar is het niet! ik weet het

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:45

Minder voer geven.
elke dag 30 minuutjes logooien/longeren oid.
en lekker veel rijden .

viva_dior

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:00

je hoeft niet perseé minder hardvoer te geven denk ik, maar gewoon ander hardvoer.

opletten met wat voor extra's je hem geeft.
als je brood geeft kan je beter bruin brood voeren ipv wit
niet de hele tijd in de ronte zwiepen met paardensnoepjes
niet op het grasland.
en opletten met hoeveel hooi je geeft wel voldoende natuurlijk,
maar sommige paarden eten uit verveling, dus zorg dat er genoeg is, maar niet de hele dag door.
het is beter als ze 2 of 3x per dag een beetje krijgen dan dat ze de hele dag kunnen struinen.

en met mijne kon je nog zoveel rijden, het lag er echt aan wat je hem gaf.

succes!! ) of is ze stiekem wel zwanger

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 23:03

Hooi mogen ze gewoon onbeperkt, krachvoer kunnen ze zonder of vaak met veel minder dan dat de meeste paarden krijgen.

En inderdaad geen hapjes ernaast geven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 08:13

van veel goed hooi krijgt een paard vaak wel een lekkere dikke buik, iets minder voeren dus.
krachtvoer ook iets minderen,en dan valt je dier wel af, maar dat duurt natuurlijk wel even

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:40

Mijn merrie is ook standaard te dik. Maar door een allergie mocht ze een tijd alleen hooi en ze moest daarnaast wel gewoon werken en de kilo's vlogen eraf. Ze is weleens slanker geweest dan dat ze nu is maar toen stond ze op een manege en komt ze elke dag in de wei.
Ik heb haar op vlas staan want met stro eet ze de stal leeg. ze krijgt 3x daags 2plakken hooi(biologisch) en voor de nacht een hooinet zodat ze een btje moeite moet doen. En ze krijgt elke dag nu een handje musli. verder krijgt ze helemaal niets!!!! Ze heeft nu geen allergische reactie meer maar ze doet het hier goed op dus waarom zou ik alles weer gaan voeren. En het houdt haar slank.